Endavant (OSAN) pren la iniciativa per tal de formar una plataforma comarcal pel NO a la constitució

La primera assemblea tindra lloc el proper dimarts 4 de gener a l'AC La Fornal de Vilafranca del Penedès.

Des d’Endavant (OSAN) ens adrecem a la vostra entitat/col•lectiu per tal de demanar-vos suport i col•laboració en la constitució de la plataforma EL PENEDÈS DIU NO A LA CONSTITUCIÓ EUROPEA.

Ara més que mai cal provar d’unir esforços i demanar el NO rotund a la Constitució Europea. Val a dir que el referèndum proposat per al dia 20 de Febrer de 2005 no és de caràcter vinculant sinó merament consultiu i que, malgrat això, cal fer força per tal de que als Països Catalans guanyi el NO.

Vàries son les raons que ens porten a impulsar aquesta plataforma comarcal: en primer lloc apostem per bastir un front comú que estructuri l’oposició al tractat mitjançant la denuncia de les seves mancances, retallades i conseqüències nefastes per al conjunt de la societat catalana. En nombroses enquestes que venen apareixent als mitjans de comunicació podem constatar que gairebé la meitat de la població es mostra partidària de l’aprovació d’aquest tractat europeu. Allò més sorprenent, però, és que una proporció superior al 50% dels i les enquestades reconeixia que desconeixia completament el contingut del tractat. Cal tenir en compte que, malgrat les estadístiques, al Principat les hipòtesis respecte als resultats del referèndum son confoses. Aquesta incertesa sobre el triomf del SI ha portat a les autoritats polítiques espanyoles a convocar l’acte central a favor del SI a la ciutat de Barcelona.

No contents amb això, també cal destacar que els partits polítics majoritaris ja s’han posicionat a favor del SI, mentre els que es decanten pel NO ho fan de forma tímida i solament rebutjant aquesta Constitució Europea, no qualsevol altra.

Cal ser enèrgics/ques i constants en la protesta, i alhora ens cal conèixer i ser conscients de que representarà per al nostre poble aquest tractat perquè de motius en sobren.

Per una Europa dels pobles i dels i les treballadores: Construïm, el proper dimarts 4 de gener a les 20h. a l'AC La Fornal (C/St. Julià 20, Vilafranca), una alternativa d’esquerres a l’Europa dels Estats, del Capital i de la Guerra.

Més inormació:

Endavant (OSAN)