Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

Eva Delriu i Olga Sogas presenten el logo de la festa major i l’adhesiu d’un drac

Els administradors veuen l’enganxina del drac com a un element que transcendeix la festa per convertir-se en un símbol de vilafranquinitat.

El tàndem format per Eva Delriu i Olga Sogas va presentar, ahir, dijous, el logotip que serà present en tots els elements gràfics de la festa major de l’any vinent. Així mateix, ambdues dissenyadors van presentar l’adhesiu que els administradors posaran a la venda i que tindrà un doble vessant: contribuir a finançar la festa i, a la vegada, convertir-se en un símbol de vilafranquinitat similar. La imatge elegida per sintetitzar aquest plantejament és la del drac. Olga Sogas va explicar que en rebre l’encàrrec dels administradors per realitzar el logotip de la festa major del 2005 s’havia posat en contacte amb Eva Delriu per fer la tasca conjuntament. El resultat és una marca formada per unes lletres majúscules -amb la llegenda ‘Festa 2005 Major’- muntades sobre un requadre blanc i, tot això, muntat sobre un fons vermell. Les dues dissenyadores van substituir els dos zeros per dos picarols, uns elements que formen part “del vestuari de diversos balls festamajorencs -va fer notar Eva Delriu- ique donen una mica de sonoritat al logotip.” Si la reproducció del logotip és a una sola tinta, va indicar Sogas, la imatge dels picarols -que en l’original és una fotografies de Roger Velázquez- se substitueix per un dibuix.

Mercadotècnia

Com ja van demostrar en l’organització de participacions de loteria per al sorteig del Nen, que, per cert, es va exhaurir de seguida, els administradors estan disposats a explorar totes aquelles vies que, a la vegada que promocionen la festa, es converteixen també en una font d’ingressos. En fi, allò que comuntment es coneix com mercadotècnia. Així, els administradors van encarregar a Delriu i Sogas la creació d’una enganxina amb una figura que pogués indentificar-se fàcilment amb la festa major i, a la vegada, pogués convertir-se en un símbol de vilafranquinitat. Al final, la figura elegida per les dissenyadores ha estat el perfil del drac que es reproduirà a una sola tinta -però en diversos colors- en un adhesiu que farà 10 per 12 centímetres i que, ben aviat, es posarà a la venda a totes les llibreries i papereries vilafranquines al preu d’1,50 euros. Després de mirar i remirar moltes fotografies del drac i d’intentar dibuixar-lo en forma de còmic, va assenyalar Olga Sogas, per trobar una posició que resultés significativa, les dues dissenyadores es van decantar per reproduir el perfil d’aquesta bèstia que encapçala els seguicis festamajorencs.