Foment publica el projecte de desdoblament de l'N-340 entre Vilafranca i Altafulla

Els municipis afectats creuen que destrossa el territori i Salvem el Penedès ha criticat el projecte, «que una vegada més es farà d'esquena al pla director».

El Ministeri de Foment va comunicar ahir, a través del Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), l'inici del període d'exposició pública del projecte d'autovia entre Vilafranca i Altafulla (Tarragonès), que preveu el desdoblament de l'N-340. Els ajuntaments de l'Alt Penedès afectats pel projecte -Castellet i la Gornal, Santa Margarida i els Monjos, Olèrdola, Vilafranca del Penedès i Sant Cugat Sesgarrigues- ja han anunciat que hi presentaran al•legacions per intentar minimitzar els efectes al territori. La Plataforma Salvem el Penedès ha criticat el projecte, «que una vegada més es farà d'esquena al pla director».

El projecte, que ofereix als ajuntaments tres alternatives diferents, ja ha posat els municipis afectats en alerta. L'alcalde de Santa Margarida i els Monjos, Jordi Girona, ha explicat que el govern demanarà millores en els accessos al polígon industrial i al nucli de la Ràpita, «que no estan previstos», i la col•locació de pantalles acústiques per reduir el soroll a Cal Rubió.

Qui també farà sentir la seva veu serà el govern de Sant Cugat de Sesgarrigues, que també presentarà al•legacions al projecte, encara que no ha volgut concretar encara quines seran. «El que tenim clar és que el projecte de desdoblament destrossa territori, col•loca talussos i dóna una solució que no ens agrada per travessar el nucli de Cases Roges. L'única cosa amb què estem mig d'acord és amb la creació de rotondes per als accessos al municipi», segons explicava ahir l'alcaldesa, Maria Rosa Escala. El govern de Castellet i la Gornal també pensa presentar-hi al•legacions per tal que el tram de desdoblament de l'N-340 «es faci de manera paral•lela a l'autopista fins al barri de Sant Marçal per tal que afecti el menys possible el territori», segons avançava ahir l'alcalde, Miquel Delgado. Per la seva banda, l'alcalde d'Olèrdola, Josep Tort, afirmava ahir que encara no coneixia el projecte i avançava que la seva preocupació «és veure si es preveuen els accessos al polígon industrial i al nucli de Sant Pere Molanta, i quina afectació al territori hi haurà». L'últim dels ajuntaments afectats, el de Vilafranca, assegurava que ja està estudiant el document i que en els pròxims dies donarà a conèixer la seva posició sobre el projecte presentat. Els ajuntaments tenen des d'ahir un mes per presentar les seves al•legacions al projecte.

«El pla director arriba tard».

Els ecologistes es van manifestar ahir en contra del projecte de desdoblament de l'N-340 i van anunciar que presentaran al•legacions des dels col•lectius Bosc Verd, a l'Alt Penedès, i Geven, al Baix Penedès, per tal que es redueixi el nombre de carrils previstos fins a tres, com a màxim, i s'iniciï una política de promoció del transport públic. El representant de la plataforma Salvem el Penedès, Jordi Asensi, va dir que «el projecte està donat per la construcció del centre integral de mercaderies», que es farà entre l'Arboç i Banyeres del Penedès i que l'anunci del projecte arriba quan s'està dissenyant el territori. «Ens sap greu perquè el pla director està arribant tard. Sembla que al final no servirà per a res», va concloure.

www.elpunt.com