Infants sahrauís, infants refugiats: projecte VACANCES EN PAU al Penedès.

L'ACAPS Wilaia Alt Penedès en col·laboració amb el Front Polisario organitza cada any a l’Alt Penedès les colònies d'estiu per a infants sahrauís refugiats als campaments de Tindouf (Algèria) en el projecte Vacances en Pau. Com cada estiu, un nombre important d'infants sahrauís d'entre nou i dotze anys s'acolliran en famílies catalanes durant els mesos de juliol i agost. Està previst que a principis de juliol arribin els prop de 500 infants sahrauís que estaran acollits a Catalunya, set dels quals estaran acollits a Vilafranca, Santa Margarida i els Monjos i Subirats.

El projecte Vacances en Pau és un símbol de solidaritat amb els infants sahrauís i un clam per la pau, contra la injustícia i la guerra. Les colònies fan que els infants sahrauís tinguin la possibilitat de passar les vacances en un entorn i una societat molt diferent a la dels campaments de refugiats.

Els infants són els més afectats per les difícils condicions de vida dels campaments de refugiats, perquè no tenen cobertes les necessitats bàsiques per al seu bon creixement i desenvolupament personal. S'aprofita l'estada dels nens i nenes sahrauís per fer-los revisions mèdiques i intervencions sanitàries que als campaments de refugiats no es podrien dur a terme.

Durant dos mesos, els nens i les nenes sahrauís participen en casals d’estiu, a cursos de natació a Vilafranca, recepcions als ajuntaments dels municipis que estan acollits i participen en la manifestació a Barcelona en suport al poble sahrauí. Cada dia descobreixen noves experiències que, si bé són habituals per la nostra societat, ells les troben extraordinàries donades les condicions extremes en què viuen als campaments de refugiats.

A principis de setembre, els infants sahrauís marxen molt contents cap a casa, esperant retrobar-se amb les seves famílies, amb la bossa i la motxilla plenes de bons records.

L'estada en famílies catalanes és molt positiva per a tots els participants i és una manera més de fer efectiva la nostra solidaritat amb el poble sahrauí,  que pateix un exili injust des de fa més de trenta-set anys. El projecte vol fomentar i impulsar l’apropament entre el poble sahrauí i el nostre país, així com donar suport polític al procés d’autodeterminació del poble sahrauí.