La Comissió 11 de Setembre crida a participar a la 2a Marxa amb torxes

La convocatòria unitària se celebrarà el 10 de setembre amb el lema “Per més que diguin, encara tot està per fer i tot és possible”.

La Comissió de l’11 de Setembre, integrada per entitats i persones a títol individual, va fer una crida als vilafranquins i penedesencs a participar a la 2a Marxa amb torxes, un acte de caràcter unitari que tindrà lloc el dia 10 de setembre i que ha estat convocada amb el lema “Per més que diguin, encara tot està per fer i tot és possible”. Per als organitzadors, aquestes paraules del poeta Miquel Martí Pol constitueixen, a la vegada, un alè d’esperança i una demanda a la participació popular. La marxa, que s’iniciarà a les 11 de la nit a la plaça de la Vila i que finalitzarà davant del monument a Lluís Companys de la rambla de la Girada, està plantejat, va explicar Agustí Eroles, com un acte en el qual es convida la ciutadania a sortir al carrer i expressar les seves inquietuds polítiques o socials en un acte de caràcter unitari i, per tant, no partidista. Eroles va recordar que la ‘Marxa de les torxes’ es va organitzar per primer cop l’any passat “per celebrar l’11 de Setembre d’una manera lúdica i d’una manera en què la ciutadania es pogués expressar, ja que els actes que s’organitzen a Vilafranca i a la comarca són de caràcter institucional.”

Res concretat.

Sobre el sentit del lema de la celebració, Josep Faura va argumentar que, si a diferència de l’any passat en què el govern del PP tancava la porta a “qualsevol visió mínimament autodeterminativa de les persones i les comunitats, aquest any sembla que es parli de diàleg amb les autonomies, d’un nou Estatut i es planteja una festa nacional com si fóssim estat” sense que res de tot això estigui, ni molt menys, concretat. Així les coses, Faura va animar la ciutadania a implicar-se en la definició del futur en considerar que “la sobirania és un estat que es va aconseguint a còpia d’actes, de convocatòries i de feina feta.”

Senyeres i estel•lades.

Pel que fa a les qüestions pràctiques, Carles Mercader va indicar que les torxes es podrien adquirir a la mateixa plaça de la Vila abans de començar. Així mateix, Mercader va convidar a participar a la marxa tots els vilafranquins i penedesencs, així com els timbalers i músics en general per tal que acompanyin musicalment la comitiva. En aquest sentit, va animar-los a passar pel Via Fora! per tal d’inscriure’s a la marxa o bé a presentar-se a la plaça el dia de la marxa, mitja hora abans del seu inici, per organitzar la seva participació. Carles Mercader va fer una crida als participants perquè portessin senyeres i estelades, a la vegada que va convidar els vilafranquins a penjar-les als balcons de casa seva tant el dia 10 com l’11 de setembre. En acabar el recorregut, el poeta mallorquí Carles Rebassa llegirà una tria de poemes i el periodista i redactor del 3d8, Sergi Sol, llegirà un manifest. Tot seguit, s’interpretaran els himnes de Catalunya -Els Segadors-, Illes Balears -La Balanguera- i el País Valencià -La Muixeranga d’Algemesí-, mentre Xicots i Falcons aixequen un pilar.