La CUP de Vilademat deixa el govern municipal

La decisió ha vingut forçada per la manca de diàleg amb la resta de l’equip de govern (Independents per Viladamat, candidatura vinculada al PSC).

Després d'un any i cinc mesos d’experiència a l’Ajuntament de Viladamat, la Candidatura d’Unitat Popular ha decidit sortir de l’equip de govern.

Tot i que des de la CUP valorem molt positivament la nostra tasca dins la Comissió d’Ensenyament, Cultura i Activitats Socials, amb importants millores en l’organització de la festa major fent-la cada cop mes popular, així com la realització de nombroses activitats culturals durant la resta de l’any: classes gratuïtes de català per a adults, activitats culturals per Sant Jordi, balls populars, organització del Correllengua, declaracions a favor de la llengua i les tradicions catalanes, xerrades, teatre i cinema al carrer... Tasques que de cap manera renunciem a continuar fent, la nostra decisió és ferma i contundent.

El motiu d’aquesta decisió, per tant, no ve donat per una manca d’idees o d’il•lusió per part nostra, sinó que ha vingut forçada per la manca de diàleg amb la resta de l’equip de govern (Independents per Viladamat, candidatura vinculada al PSC), per la manca d’informació i la presa de decisions de forma unilateral per part de IpV, així com el descontentament per part de la CUP de la forma de governar dels IpV, que sobreposen moltes vegades els interessos personals i els dels més pròxims als interessos del conjunt del poble.

Una de les qüestions que ha creat mes controvèrsia dins l’equip de govern ha estat la redacció del nou pla d’ordenació urbanístic dins del qual IpV proposa la creació d’un polígon industrial, que considerem que és inadequat al model de poble que nosaltres volem, desubicat, desproporcionat i innecessari.

Des de la CUP, mirant pels interessos del conjunt del poble i fent costat al veïnat afectat per la proposta del polígon; denunciem els interessos personals que s’amaguen darrera aquesta, ja que considerem intolerable que diferents membres de l’equip de govern intentin aprofitar-se del seu càrrec per treure'n beneficis personals. Nosaltres entenem la política municipal com un servei al conjunt del poble i no una manera de treure’n profit com sembla que entenguin alguns.

Viladamat, 3 d’Octubre del 2004

Assemblea de la CUP de Viladamat.