Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

La CUP denuncia que la campanya institucional “Vilafranca en marxa” va costar “una milionada” a l’Aj

La CUP assegura que el Govern municipal hi va destinar 30.000 euros “només en el muntatge” i sense comptar anuncis.

Otger Amatller, regidor electe de la candidatura d’Unitat Popular (CUP), ha censurat la despesa de diner públic en “la campanya propagandística de l’equip de govern” municipal amb l’exposició Vilafranca en marxa: progrés serveis + qualitat” que va acollir la Capella de Sant Joan i, més tard, es va poder tornar a veure al pavelló de Firaví en el marc de les Fires.

El regidor de la CUP ha assegurat que la inversió de diner públic va ser de “prop de 30.000 euros només en el muntatge de l’exposició de la Capella i això sense comptar tota la despesa que van fer publicitant l’exposició amb anuncis als mitjans de comunicació i l’edició d’un número especial del butlletí municipal”. Una quantitat a la qual s’hauria d’afegir el cost que va suposar “muntar de nou l’exposició al pavelló firal que no sabem que va costar però que és segur que incrementa la xifra”. Otger Amatller considera que l’exposició “va ser una sortida de to amb una finalitat exclusivament propagandística amb diners de tots” i ha assegurat que alguns dels projectes que s’hi van exposar “només són especulacions com la futura estació de trens regionals”.

Amatller també ha censurat que en aquella exposició es va oferir “una informació sobre el projecte de remodelació de la Rambla de Nostra Senyora que no té res a veure amb la voluntat de fomentar processos de participació ciutadana. Tota l’exposició en sí és una maniobra per sortir del pas i intentar amagar els problemes que assetgen Vilafranca i que el Govern municipal intenta dissimular”.

La Candidatura d’Unitat Popular va presentar fa quinze dies el butlletí L’Arrel, un projecte que segons Amatller “és la nostra resposta a l’exposició triomfalista Vilafranca en marxa que sí posa sobre la taula els problemes reals de la Vila i no els projectes a mitges de l’equip de govern que no responen als interessos reals del municipi i la ciutadania. No cal dir que aquest butlletí ens el paguem íntegrament nosaltres i que és modest però això encara posa més en evidència uns governants que necessiten dilapidar milions de pessetes per vendre la seva pel•lícula”. Amatller ha fet esment “a butlletins on l’alcalde apareixia fotografia fins a 27 vegades però sembla que no en tenen prou i que, a part d’aparèixer tot el dia als mitjans de comunicació públics, ara també hem de suportar que destinin grans quantitats de diners a fer-se propaganda en detriment d’altres inversions o propostes socioculturals que els hi fem arribar al Ple i per les quals tenen sistemàticamnent un no com a resposta. Prefereixen una política propagandística d’aparador, la Vilafranca de postal, que afrontar els problemes derivats d’un creixement accelerat i d’una depredació del sòl que finalment no tindrà marxa enrere”.

L’exposició “Vilafranca en marxa” es va inaugurar el mes de gener a la capella de Sant Joan i va ser valorada molt positivament per l’Ajuntament de Vilafranca. El butlletí editat paral•lelament a l’exposició resumia la filosofia d’aquesta i destacava la “disposició d’afrontar una etapa decisiva per a la història moderna. Vilafranca s’obre al futur en un seguit de projectes i infraestructures destacats, molts dels quals ja són a tocar, que la faran créixer en serveis i qualitat. Vilafranca esdevé una ciutat activa, vertebrada en el seu entorn, dinàmica en la seva capacitat de generar més serveis que en faran una ciutat per viure i conviure. La Vilafranca del segle XXI esdevé avui una realitat”.

www.el3devuit.com