La CUP inicia un procés per fer uns pressupostos participatius.

Per què uns pressupostos participatius?

Des la CUP pensem que és fonamental la participació ciutadana en les decisions i en la gestió municipal. És per això, que creiem imprescindible que la població de Vilafranca puguem decidir de quina manera i com es gasten els diners públics. Els pressupostos participatius, per tant, són un mecanisme que ens permet decidir entre tots i totes sobre la gestió del nostre propi futur, sobre quin model de Vilafranca volem.

Amb els pressupostos participatius podrem aconseguir:

- Una inversió en necessitats reals, justes i desitjades per la població.

- Una major transparència administrativa per part de l’Ajuntament.

- Estimular una cultura d’autogestió política, en què l’autogovern i la solidaritat siguin valors fonamentals.

- Afavorir el desenvolupament d’una nova cultura de participació popular i oberta.

Com serà el procés?
Entenem que perquè els pressupostos siguin participatius és necessari que el procés de planificació també ho sigui. És per això que els pressupostos participatius es faran mitjançant assembles obertes on qualsevol vilafranquí i vilafranquina podrà donar la seva opinió. A més, qui ho vulgui també podrà formar part de la comissió que organitzarà tot aquest procés. Les conclusions d’aquestes trobades seran defensades per la CUP al ple de l’Ajuntament en el moment que l’equip de govern presenti la seva proposta en aquest àmbit.

La primera assemblea tindrà lloc el 27 de juny a l'Escorxador, a partir de les 19h hi esteu tots/es convidades!