Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

La CUP organitza una exposició al bar El Centre que proposa reflexionar sobre el sexisme a la public

La mostra ha estat organitzada per la Comissió de la Dona de la CUP i recull els anuncis que major nombre de denúncies per sexisme han acumulat.

El sexisme en el món de la publicitat és el tema de l’exposició Mikroskòpik que des de dilluns es pot visitar al bar El Centre i que ha estat realitzada per al Comissió de la Dona de la CUP. L’exposició es nodreix d’imatges publicitàries que apareixen o han aparegut de forma regular als mitjans de comunicació escrits o audiovisuals. Els anuncis recollits a l’exposició, que es va obrir dilluns i que es podrà visitar al bar El Centre fins a final de febrer, han estat triats a partir de les dades aportades per l’Institut Català de la Dona i del Instituto de la Mujer. En concret, va fer notar Olga Montserrat, entre aquells que han estat denunciats amb més reiteració pel seu contingut sexista. En aquest sentit, es pot parlar de sexisme quan un missatge -publicitari o informatiu- transmet una imatge estereotipada de les persones i quan assignen una sèrie de valors únicament pel fet de ser homes o dones.

Reflexionar i fer reflexionar.

Per a Teresa Alsina, l’objectiu de l’exposició és reflexionar i fer reflexionar sobre els continguts dels missatges sexistes que denigren les dones i sobre la capacitat de la publicitat per reproduir models com és el cas, per exemple, dels anuncis de joguines. Teresa Alsina i Olga Montserrat van indicar que, al costat de la reproducció dels anuncis, l’exposició conté una sèrie de textos. Així, els comentaris de caire teòric sobre el concepte de sexisme, els estereotips que més es repeteixen a la publicitat i el criteri per definir un anunci com a sexista. Aquesta informació es completa amb dades sobre els anuncis que han estat més denunciats i les entitats que més han destacat a l’hora de denunciar. Finalment, la mostra inclou un full per tal que els visitants puguin dir-hi la seva sobre el sexisme, en general, i sobre el sexisme a la publicitat, en particular. Aquests comentaris, van indicar Alsina i Montserrat, es penjaran a la pàgina web de la CUP (www.cupvila.org). La voluntat de l’organització és que la mostra pugui itinerar per diversos locals vilafranquins.