La CUP vota en contra de l'ordenança de civisme.

Per què la CUP vota en contra l’ordenança de civisme?

Per les formes.

- La convivència l’ha de definir la ciutadania. Si no és així, la convivència, el civisme i l’ordenança poden ser utilitzats en benefici d’un model de Vilafranca conservador,  repressiu i insolidari.

- Ha estat un procés mancat de participació ciutadana i s’ha fet únicament amb criteris polítics del govern de CIU i  amb el suport del PP i PSC.

Pels drets socials.

- Es continua criminalitzant i perseguint la pobresa i no les causes que l’ocasionen.

- Ser pobre a Vilafranca, a més de patir la misèria, serà objecte de sanció.

- El compromís polític de l’Ajuntament hauria garantir els drets bàsics a la ciutadania.

Pels drets polítics.

- Els moviments socials i els activistes socials, no se’ls posarà a la presó per motius polítics, però s’utilitzarà la coacció econòmica de la sanció administrativa per a dissuadir-los de no manifestar-se, concentrar-se, recollir signatures o reunir-se en públic.

Perquè en molts casos és inaplicable.

- Els recursos de personal per a fer efectiva l'ordenança, implicarien la utilització d’un gran nombre de treballadors i treballadores que vagin darrera de cada persona per a sancionar qualsevol actitud de les que anomenen incíviques, i que en molts casos no podran pagar les multes. Però si que utilitzaran l'ordenança quan els convingui per a sancionar accions de dissidència política.

Com l’hauríem fet nosaltres?

Nosaltres estem a favor de la participació activa de la ciutadania i per tant hauríem realitzat un procés participatiu per a definir entre tots i totes els significat de convivència i les conductes no solidaries. Estem compromesos en el benestar social de la ciutadania i prioritzem els drets social bàsics. En conseqüència hauríem elaborat de forma participada un document que garantís els drets bàsics de la ciutadania: dret a la vivenda, dret a l’alimentació, dret a manifestar-se, dret a utilitzar l’espai públic, dret a la dissidència.

No hauríem utilitzat criteris subjectius i polítics com respecte o estètica que creen arbitrarietat i indefensió de la ciutadania.

Ens preguntem si, és incívic no intentar evitar un desnonament que fa fora una família sense recursos o és incívic el banc que executa la hipoteca ? És incívic algú que demana almoina o l’administració que li treu el subsidi d’atur o la renda mínima d’inserció? És incívic penjar roba a l’estenedor del teu balcó o qui ven participacions preferents?

Ho tenim clar, sempre a favor dels que el sistema econòmic i polític afebleix i sempre en contra dels que utilitzen mecanismes i recursos econòmic i polítics per afeblir a la ciutadania.