La Plataforma en Defensa de l'Ebre prepara noves campanyes i protestes de cara a la tardor.

Els PSC intenta desactivar la Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) sembrant divisió interna.

La prolongació del minitransvasament de l'Ebre, la interconnexió de xarxes hidrogràfiques o projectes com el del canal Xerta-Sènia són alguns dels punts del Pla Hidrològic ideat pel PP que encara continuen actius. El govern espanyol i el govern català sembla que no els han descartat i per això la Plataforma en Defensa de l'Ebre (PDE) està preparant diverses campanyes i protestes cara a la tardor.

Segons Manolo Tomàs, un dels portaveus de la PDE, aquesta nova ofensiva és la que ha posat alerta els partits polítics que dirigeixen la Generalitat. Per això Tomàs relaciona l'alarma amb la roda de premsa d'ahir en què sis de les divuit plataformes locals desautoritzaven els portaveus de la PDE.

Hernan Casanova va llegir un comunicat davant dels mitjans en què desautoritzava Manolo Tomàs i qualsevol altre portaveu que expressi opinions que vagin més enllà de la voluntat de la seva assemblea local. Així doncs, a partir d'ara cap portaveu de la PDE podrà parlar en nom de les plataformes locals de Sant Jaume, Deltebre, Xerta, Aldover, Ulldecona i Jesús.

Al comunicat, les sis assemblees locals acusen Manolo Tomàs de deteriorar el funcionament assambleari de la PDE i de ser individualista i excloent i consideren que si la situació continua així, la PDE no podrà seguir existint com a moviment assembleari.

En declaracions a VilaWeb, Manolo Tomàs ha dit que no es pot defensar ni justificar perquè cap de les queixes és concreta. El portaveu relaciona la roda de premsa de les sis plataformes amb un intent dels grups afins al PSC per dividir la Plataforma abans de setembre i poder restar forces a la nova ofensiva. Tot i això Tomàs creu que les crítiques no aturaran la tasca de la PDE.