L'Ajuntament de Vilafranca promou l’ús compartit del cotxe a traves d'una pàgina web

El projecte s'ha impulsat arran d'una moció que va presentar la CUP al mes de gener passat.

Coincidint amb el Dia Sense Cotxes, l’Ajuntament va posar en marxa el projecte “Compartir cotxe”, per tal de fomentar l’ús més racional del vehicle. El servei consisteix a facilitar la trobada a través d’internet de persones que estan interessades a compartir el vehicle privat a l’hora de fer un viatge, amb la qual cosa s’aconseguiria reduir els costos del viatge, disminuir la contaminació i el consum energètic i millorar la utilització de l’espai públic.

De fet, aquesta era una de les conclusions de l’estudi que Transports Metropolitans de Barcelona va fer per A l’Ajuntament de Vilafranca per tal de millorar la mobilitat als polígons industrials propers a la vila en el marc del projecte “Tempora”.

Qui vagi de Vilafranca a algun dels centres de treball de les rodalies o estudiï a la universitat, i hagi de fer sempre un mateix recorregut, pot accedir a la web de Compartir Cotxe a través de la web de l’Ajuntament (www.vilafranca.net), o bé a través de www.ajvilafranca.es/mediambient. Mitjançant aquest servei on-line, es poden veure les persones que estan inscrites per fer un viatge semblant al que es busqui i, a través del correu electrònic, les persones interessades es poden posar en contacte amb elles. Es poden veure quines són les seves preferències, si disposen o no de cotxe, el motiu del viatge, i tot un seguit de dades per fer més fàcil la trobada de companys i companyes de viatge.

Així mateix, si es fan viatges esporàdics o no regulars, tant a Catalunya com a fora de Catalunya, i fins i tot si s’ha de viatjar fora de l’Estat, també es poden trobar persones interessades a compartir les despeses del viatge.

Moció presentada per la CUP en el ple del 20-01-2004