Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

L’Ajuntament enviarà 330 queixes pel servei d’AUNA a la Generalitat i al ministeri

La mesura busca que les administracions central i autonòmica valorin si cal sancionar l’operadora.

L’Ajuntament enviarà en els propers dies a la Generalitat i al ministeri d’Indústria els 330 expedients que ha obert a AUNA per les queixes que els usuaris de la companyia han presentat contra ella. L’acció servirà, bàsicament, perquè l’administració autonòmica i l’estatal tinguin en compte el malestar que hi ha a Vilafranca pels serveis que ofereix AUNA. Al voltant d’unes 450 persones s’han acostat a l’Oficina del Consumidor de l’Ajuntament de Vilafranca per presentar una reclamació per les reiterades deficiències dels serveis d’AUNA. Totes aquestes reclamacions, després d’haver estat estudiades pels tècnics de consum, s’han traduït en l’obertura de 330 expedients contra la companyia, cada un dels quals detalla la queixa d’un abonat. Ara, una part dels expedients seran enviats a la Generalitat i una altra al ministeri d’Indústria del govern central. D’aquesta manera, l’Ajuntament ha volgut prendre la iniciativa davant l’allau de queixes pels serveis de l’operadora, les quals no han estalviat unes crítiques que els usuaris també han fet extensibles a l’Ajuntament al considerar que aquest no està fent res per posar fi a aquesta situació. El regidor de Consum, Paco Álvarez, ha volgut sortir al pas d’aquestes crítiques recordant que l’Ajuntament mai ha signat cap conveni amb AUNA (tot i que sí ho va fer amb Menta, la qual va ser posteriorment absorvida per AUNA) i que, per tant, l’únic vincle entre el consistori i l’operadora és que aquesta va rebre la llicència municipal per poder operar a Vilafranca, equiparable a qualsevol altra llicència de prestació de serveis o de construcció. La tipologia de les queixes és variada, però la majoria d’elles tenen com a denominador comú el tall del servei, tant de telefonia, com d’Internet i televisió. Tots els expedients que ara s’enviaran a la Generalitat i a la Secretaria de Telecomunicacions del ministeri d’Indústria corresponen a casos que “no tenien sortida i que no s’estaven solucionant”, segons Álvarez. Amb aquesta mesura, el que s’aconseguirà és que les dues administracions coneguin el malestar existent a la vila amb aquesta operadora i que, sumat a les queixes que puguin arribar d’altres municipis, valorin si cal obrir una acció sancionadora contra l’operadora.

Sense interlocutor.
La tramitació dels 330 expedients oberts arriba després que l’Ajuntament hagi intentat, sense gaire èxit, trobar un interlocutor directe de la companyia per resoldre les deficiències del servei. Fa quatre mesos es va personar un interlocutor d’AUNA al consistori, però Álvarez assegura que poc després ja no es va tornar a saber res més d’ell. El regidor de Consum apunta que per contactar amb l’operadora ha tingut quasi els mateixos problemes que la resta de veïns que s’han volgut queixar directament a la companyia. AUNA ha manifestat en diverses ocasions que els problemes dels seus serveis vénen motivats per les deficiències de l’antiga xarxa de Cablinte, la qual va ser assumida després per Menta. Ara l’operadora està a punt d’acabar el desplegament de la seva pròpia xarxa, que substitueix la de Cablinte. Quan la substitució s’hagi completat, com apunta Paco Álvarez, es podrà comprovar si realment els problemes els creava o no la xarxa de Cablinte. El regidor també anota que l’Ajuntament segueix així el procediment legal contra l’operadora i que aquesta acció busca també que els veïns vegin que “queixar-se a l’Oficina del Consumidor serveix d’alguna cosa”. L’Ajuntament també vol que AUNA estudiï una solució tècnica que permeti veure Vilafranca Televisió per sistema analògic.

www.el3devuit.com