Manifestació per l'1 de maig anticapitalista també a Vilafranca

Per no coincidir amb la concentració del 1r de maig a Barcelona, els col·lectius Endavant, Assemblea de Joves, Assemblea pels Drets Socials i Ateneu X, els sindicats CGT i Intersindical CSC i la CUP van organitzar aquest dissabte a la tarda la seva pròpia mobilització per l'1 de maig.

A la nostra comarca s'han anat fent diferents actes per abordar la situació actual dels treballadors i dels drets en general de la ciutadania, que en un context de crisi econòmica, es troben en un estat de vulneració constant i, en definitiva, en una involució de l'estat del benestar. Aquest és el missatge que volien transmetre des de la comissió de l'1 de maig de l'Alt Penedès, integrada pels col·lectius convocants, que alertaven sobre el moment actual.

Ara més que mai, cal sortir al carrer i mostrar el rebuig a una política de retallades constants, sobretot en l'educació i la sanitat públiques. Volem denunciar també que, per la participació en manifestacions recents, hi ha gent que ha acabat a la presó i que això és una estratègia per intentar que la gent es quedi a casa.

A banda d'aquesta mobilització, els actes continuen. El dijous es farà una xerrada sobre la reforma laboral amb l'advocat laboralista Dídac Gallego. Serà a les vuit del vespre a la Sala Polivalent de Sant Martí Sarroca. El divendres a les vuit, al Centre Cultural Les escoles Velles de Sant Pere de Riudebitlles es projectarà la pel·lícula 'La cuadrilla', de Ken Loach, i després es farà un debat al respecte.