Masquefa a la llista de les CUP a les eleccions europees

Eleccions Europees 2004. El regidor dels Independents per Masquefa, Xavier Manuel, es presenta a les eleccions europees del 13 de juny vinent en el número 15 de la llista de la Candidatura d'Unitat Popular, una federació de candidatures municipals de l'esquerra independentista que concorre per primer cop a unes europees. Sota el lema Sí als Països Catalans, No a la Constitució europea, la CUP vol denunciar l'actual model de construcció europea, que es basa en els estats i oblida els pobles. Com indica Manuel:

'No som res a Europa, com si no existíssim. Tant se val que el català el parlin 10 milions d'europeus, com que la UE l'estan construint els estats i nosaltres no ho som no serà mai llengua de treball, per exemple'.

La marginació del català és una de les raons per les quals la CUP va decidir superar el marc municipal i presentar-se a aquestes eleccions, que definiran com serà la Unió Europea del futur, per fer sentir durant la campanya una veu crítica amb l'actual model d'Europa. Manuel no és optimista: 'Sembla que la Unió Europea tendeix a reproduir els mateixos problemes que ja tenim amb els estats espanyol i francès, amb unes constitucions que tampoc reconeixen els Països Catalans com a nació, i que per tant ens neguen tots els drets com a poble'. Així mateix, la CUP també critica que la UE s'està enfocant com una gran mercat, un gran negoci per a les corporacions multinacionals, i que l'aspecte economicista està deixant de banda la construcció de la societat del benestar, que hauria de ser el principal objectiu de l'Europa unida. Per tot això, el programa de la CUP remarca tres conceptes bàsics:

Per l¹Europa dels pobles lliures i el dret d¹autodeterminació.
Per l¹Europa dels treballadors i els drets socials.
Per l¹Europa de la pau i la solidaritat.

La CUP té previst fer actes de presentació de la candidatura a Masquefa, Capellades i Igualada, i potser algun altre municipi encara per concretar.