Posicionament de la Candidatura d’Unitat Popular al respecte de la celebració d’una consulta per a decidir l’ús de l’antic Incavi

L’Incavi és un espai que Vilafranca recupera. Un nou espai que s’incorpora a la xarxa d’equipaments municipals i que pot donar sortida a les necessitats de diversos col·lectius.

Un nou equipament que ja hem dit al govern i a Fem Pinya -quan ens va presentar la seves propostes- que hem de decidir entre tots i totes quina serà la seva utilitat.

Per tant valorem positivament la possibilitat de realitzar una consulta popular per a decidir què fem amb l’antic Incavi i entenem imprescindible per arribar a aquest referèndum un procés de participació ciutadana que valori diverses opcions per a l’ús de la instal·lació. Un procés de participació que no sigui manipulat per cap govern ni partit i que tingui com a objectiu final buscar el millor ús possible de l’espai per a tota la ciutadania.

Entenem també que aquest procés ha de ser un procés participatiu on tota la ciutadania pugui expressar de forma lliure, clara i sense condicionants previs quina és la millor destinació de l’antic Incavi.

Celebrem també que la ciutadania pugui participar en la definició de Vilafranca i que es faci servir aquesta eina de participació, que va impulsar la CUP en la redacció del ROM l’any 2003.

Demanem al govern de CIU que no faci oïdes sordes a la possibilitat de celebrar una consulta popular, tal i com ja va fer el govern de PSC, ERC i ICV, quan la CUP l’any 2006 va demanar mitjançant una moció primer, i la recollida de més de 3500 signatures després, la celebració d’una consulta per decidir la possibilitat de recuperar la gestió de les zones blaves, en front de la privatització que impulsava el govern de PSC, ERC i ICV.

Respecte a la necessitat de serveis per a la gent gran, la CUP manifesta la necessitat de dotar de pisos tutelats per aquests col·lectius que li permetin gaudir d’un espai adaptat a la seva situació, amb tots els serveis que la gent gran pugui necessitar i d’una residència que doni suport a la gent gran i les seves famílies quan ja no puguin gaudir de l’autonomia necessària que els permeti gaudir d’una qualitat de vida.

La CUP demana també a la Generalitat que expressi documentalment el seu suport econòmic i el compromís amb la inicitiva de Fem Pinya per dotar de serveis a la gent gran, assegurant que aquests serveis seran públics i no privats i garantint el suport econòmic necessari per a donar els serveis amb la qualitat que la nostra gent gran necessita.

Respecte a l’ubicació d’aquests serveis, la CUP considera que els pisos tutelats per a la gent gran han d’estar repartits per a tota la Vila, per assegurar que la gent gran continuarà fent vida dins del seu entorn propi i natural i que l’ubicació a l’Incavi, no és una ubicació que respongui a la necessitat de mantenir a la gent gran dins del seu entorn habitual.

Demanem també que el debat sobre la necessitat d’espais per a gent gran i d’altres que s’estan produint a la Vila sigui sincer i no partidista i que donat el suport i acord de totes les forces polítiques de Vilafranca en quant a la necessitat de donar els serveis que la gent gran que es mereixen, es porti al plenari del parlament de Catalunya aquesta qüestió per tal que doni suport que la ciutadania li demana.