Valoració de la CUP dels resultats de les eleccions municipals del 22 de maig a Vilafranca del Penedès

El passat diumenge 22 de maig es van celebrar les eleccions municipals a Vilafranca del Penedès i per tercera vegada la CUP de Vilafranca es presentava en els comicis vilafranquins. En aquesta ocasió la CUP ha obtingut 1.614 vots (resultats provisionals), obtenint el mateix nombre de regidors que en les passades eleccions. Des de la CUP volem fer les següents valoracions:

- No s’han acomplert les expectatives electorals de la CUP per aquestes eleccions que era l’obtenció d’un tercer regidor. Igual que en els anteriors comicis, ens hem quedat a les portes d’obtenir un tercer representant (a menys de 100 vots), la qual cosa ha impedit obtenir una major representació.

- En nombre de vots, els resultats d’aquestes eleccions són pràcticament iguals que les de 2007 (amb 29 vots menys), la qual cosa consolida a la CUP com a tercera força política al municipi. Objectiu que per altra banda, també ens havíem marcat en aquestes eleccions. Així, el projecte d’esquerres i independentista de la CUP es consolida a Vilafranca.

- La correlació de forces resultant d’aquestes eleccions atribueix una àmplia majoria a CIU i al seu alcaldable, Pere Regull,superant la situació d’empat tècnic de les anteriors eleccions, la qual cosa facilita la governabilitat pel seu partit, com a clar guanyador d’aquestes eleccions.

- Una vegada més, la dreta ideològica recull els fruits de la conjuntura de crisi actual, fent augmentar la representació tant de CIU com del PP a Vilafranca del Penedès i al conjunt del territori.

- Valorem de manera molt positiva els resultats obtinguts per la CUP a nivell comarcal, on s’han assolit un total de set regidors/es i un conseller comarcal. Amb aquests resultats la CUP aconsegueix ser la cinquena força més votada a la comarca i entrar per primera vegada a l’ens comarcal. Aquests resultats són una mostra més del creixement i la força de la CUP al terrritori.

Volem fer extensible la nostra felicitació a les persones que han treballat des de Subirats, Sant Martí Sarroca i Sant Pere de Riudebitlles pels bons resultats obtinguts i la feina realitzada.

- També valorem de manera positiva els resultats de totes les CUP a nivell català, que amb més de 62.000 vots ha passat dels anteriors 25 regidors als 101 actuals, amb un increment de més d’un 400%.

- Igualment, també volem felicitar a la població de Vilafranca per haver rebutjat el projecte de PxC i el seu racisme a les urnes, deixant-los una vegada més sense representació al plenari municipal. En aquest sentit, des de la CUP continuarem plantant cara a les expressions feixistes i racistes del nostre municipi.

- Anunciem també que la CUP votarà al seu candidat com a alcaldable en el plenari de constitució que se celebrarà el proper dia 11 de juny.

A partir d’aquest moment, des de la Candidatura d’Unitat Popular obrirem un procés de reflexió per tal d’analitzar profundament els resultats obtinguts i definir l’estratègia de treball per la propera legislatura. Un procés que, una vegada més, es realitzarà a través d’una Assemblea General, per tal que la militància i la població que participa de la CUP pugui participar activament del projecte.

Volem manifestar també que, a pesar de la tasca realitzada durant aquests vuit anys, tenim ganes de fer molta més feina i per tant de seguir treballant per engrandir el projecte de la unitat popular i el treball a l’Ajuntament de Vilafranca per tal d’implementar el nostre projecte polític. Seguirem treballant perquè el nou govern apliqui polítiques socials i d’alliberament nacional en el municipi de Vilafranca, així com lluitar davant de qualsevol retallada social vingui de Barcelona, de Madrid o de Vilafranca.

Finalment, volem agrair i felicitar a les més de 1.600 persones que han confiat  una vegada més en el projecte polític de la Candidatura, especialment també per totes aquelles persones (militants, simpatitzants, col·laboradors...) que han participat en la campanya electoral i engrandit el projecte d’unitat popular. I convidem una vegada més al conjunt de la població de Vilafranca a treballar amb la CUP per aconseguir la justícia social i al independència dels Països Catalans.

25 de maig de 2011 - Vilafranca del Penedès