Valoració de la CUP sobre l'intent del govern de modificar el funcionament dels plens municipals

El passat dimarts 20 de desembre el govern municipal de CIU feia arribar una nota de premsa anunciant un acord en Junta de Portaveus per regular el funcionament del ple. Per tot això, des de la CUP volem manifestar el següent:

- Des del grup municipal de la CUP en cap moment vam mostrar-nos favorables a les propostes presentades per l'alcalde.

- En cap cas es va prendre acta de la citada reunió i per tant, no hi ha cap document vinculant, sinó un acord de voluntats polítiques entre diferents forces polítiques.

- El funcionament del plenari es troba en aquests moments regulat pel ROM (que és la normativa que exerceix aquesta funció) i entenem que qualsevol canvi en el funcionament del plenari ha de passar pel debat del ple i per la modificació del ROM.

- Des de la CUP es va instar al govern municipal a presentar la seva proposta a través d'un dictàmen de ple i no ha obtingut resposta.

- Per aquests motius, abans d'iniciar el plenari del passat dimarts des de la CUP es van presentar les queixes pertinents a l'alcalde, el qual va decidir no aplicar les mesures acordades amb les altres forces polítiques.

El portaveu de la CUP Llorenç Casanova, considera molt greu aquest fet, ja que atempta directament contra la democràcia, ja que es plantegen qüestions com la limitació de les intervencions dels grups municipals per sota de la normativa recollida en el ROM actual. Segons paraules del regidor: 'El plenari és l'àgora de les diferents ideologies i partits i per tant, és un espai de debat i de presa de decisions molt important per Vilafranca. Limitar el debat en el plenari és reduir la democràcia i la paraula. Nosaltres no cuinem els acords o pactes entre despatxos com fan altres formacions polítiques, sinó que entenem que tota acció política ha de ser pública i transparent amb el poble i cal que la població pugui conèixer el perquè de la presa de decisions.'