Vilafranca traslladarà al ministeri d'Indústria les més de 400 queixes pel servei de televisió per c

Entre les queixes, destaquen les presentades per les actituds agressives que utilitzen els comercials.

L'Ajuntament de Vilafranca del Penedès ha presentat una queixa a la Comissió del Mercat de Telecomunicacions pel servei que dóna l'empresa Auna a la vila, que ha deixat una setmana sense televisió per cable als abonats. La mesura es pren després de comprovar que l'empresa concessionària que ofereix servei d'Internet, telefonia i televisió per cable, ha acumulat en menys d'un any més de 400 denúncies, segons ha confirmat l'oficina municipal del consumidor, unes queixes que han augmentat aquest mes després del tall del servei de televisió.

Fins ara el govern local havia obert un expedient informatiu per demanar explicacions de les causes dels talls del servei. El govern vilafranquí té previst, a més de les accions que ja s'han iniciat, presentar una denúncia a la secretaria general de Telecomunicacions, organisme que depèn del ministeri d'Indústria, per demanar responsabilitats pel mal servei que s'ha ofert en aquest darrer any.

Coincidint amb les accions que va emprendre l'ajuntament, aquesta setmana l'empresa ha restablert el servei als abonats. Entre les queixes, destaquen les presentades per les «actituds agressives» que utilitzen els comercials «que amenacen de tallar el servei de televisió si els clients no amplien el contracte», segons confirmava ahir la cap de l'oficina municipal del consumidor, Glòria Clavero

Una avaria deixa sense telèfon més de sis hores els clients d'Auna a Catalunya.

La caiguda del sistema del servei de telefonia fixa de la companyia Auna va deixar sense servei, durant més de sis hores, tots els clients d'aquesta empresa a Catalunya. L'operador telefònic va informar ahir a la tarda que una avaria en el sistema informàtic va provocar l'aturada del servei de telèfons fixos des de la una del migdia fins a última hora de la tarda. Tot i que no va transcendir la causa de la caiguda del sistema, Auna va informar que el servei quedaria restablert a tot el territori abans de les vuit del vespre. Auna tampoc va xifrar el nombre d'afectats -entre particulars i empreses- que tenen contractat el servei telefònic a aquesta companyia. Tot i així, fonts d'Auna van assegurar que es tractava d'una avaria restringida a tot el territori de Catalunya, que no va afectar el servei de telefonia mòbil de la mateixa empresa. A última hora de la tarda encara no s'havia restablert totalment el servei telefònic dels usuaris d'Auna, en espera que quedés resolta l'avaria del sistema informàtic