Vota'ns, però participa! SÍ ALS PAÏSOS CATALANS, NO A LA CONSTITUCIÓ EUROPEA!

Eleccions Europees 2004. L’Esquerra Independentista dels Països Catalans ens presentem per primera vegada de forma unitària a unes eleccions europees sota la sigla CUP perquè estem convençudes i convençuts que defensem un projecte valuós per al nostre poble i, sobretot, perquè volem oferir a la nostra societat l’oportunitat d’expressar la seva opinió sobre el procés d’unificació europea i sobre el paper que cal que hi juguin els Països Catalans.

Des de la CUP manifestem la nostra voluntat de lluitar per dos objectius fonamentals

Volem una altra europa. No a aquesta constitució europea.

L’Europa que ens volen imposar amb l’aprovació de la Constitució europea no és un marc polític on el poble català es pugui sentir respectat i representat. És l’Europa dels Estats i dels grans interessos capitalistes que es riu del poble treballador, continua la destrucció del medi ambient i desenvolupa el militarisme i l’integrisme dels estats, tot convertint el continenteuropeu en una mena de fortificació insolidària i elitista. Una altra Europa és possible, basada en el respecte als poblesi a les nacions i les seves llengües i en la igualtat social i la solidaritat internacional. No hem de deixar que la Constitucióeuropea es pugui convertir impunement en una altra presó de pobles com ho han estat les nefastes constitucions espanyola i francesa. Hem d’impedir que això sigui així i fer-hi sentir amb força la nostra oposició.

Volem fer conèixer a Europa i al món l'existència dels Països Catalans com a poble lliure i solidari.

Votar la cup ha de ser la nostra manera de fer conèixer a Europa i al món l’existència del poble català, de les seves reivindicacions nacionals i també de la seva voluntat de construir una societat lliure, justa i solidària tal com ho ha demostrat llargament en les seves lluites i mobilitzacions.

- Un objectiu polític inequívoc: independència

La candidatura de la cup té com un dels objectius polítics fonamentals la consecució de la Independència dels Països Catalans. El nostre objectiu no és, doncs, buscar un 'encaix' forçós ni amb Espanya, ni amb França, ni amb Europa, sinó la construcció dels instruments que ens permetin d’avançar cap a la Independència, és a dir, trobar el nostre lloc a Europa com a poble lliure.

Conquerir la Independència no és un objectiu inassolible, sinó una fita possible. Es tracta d’acumular forces fins a aconseguir una ruptura democràtica del conjunt del poble català envers els marcs estatals.

La cup no accepta cap forma d’Estatut d’Autonomia com a marc polític positiu per al nostre poble, i reclamem un règim polític sobirà igual a les altres nacions europees.

- Un espai nacional i cultural unit: Països Catalans

La cup reivindica de manera inapel•lable els Països Catalans com la nostra realitat nacional. Tot i ser conscients dels diferents nivells de consciència al si del nostre país i del respecte que cal tenir per una història i unes característiques culturals diverses, treballem per la unitat de la llengua i pel desenvolupament de la consciència de col•lectivitat cultural i nacional que són els Països Catalans. La destrucció de les barreres jurídico-polítiques i ideològiques que separen els Països Catalans és, doncs, una necessitat i una exigència primordials.

El vot a la cup ha de servir per a deixar explícit als ulls de tothom (als Països Catalans i a Europa) quin és el nostre àmbit nacional i per a mostrar la voluntat de defensar la nostra llengua com a instrument de cohesió social als Països Catalans i d’aconseguir el reconeixement oficial de la llengua catalana per part de les estructures polítiques de la Unió Europea.

- Contra l’europa del capital, igualtat i justícia social

Si en alguna clara direcció avança la Unió Europea és en les seves polítiques econòmiques. En el marc de la globalització capitalista i en el marc d'un món que va articulant-se entorn de certs pols d'iniciativa econòmica, aquest és, actualment, el motor del procés: situar Europa (en el seu conjunt i dins la lògica de l’imperialisme) com un sol actor econòmic capaç d’estar a l’alçada dels EUA i del Japó i de poder negociar amb una sola veu, una sola moneda i un sol exèrcit amb d’altres estats o complexos econòmics poderosos o emergents (Xina, Brasil, Rússia, països àrabs i musulmans...). No, l’Europa que s’està construint des de l’euro no és la de més justícia, la de més dignitat per a les classes populars; ans al contrari, és la de les retallades consecutives en drets socials, en serveis públics, en qualitat de vida per a la majoria de la població. L’Europa que s'està contruint és, cada cop més, la de les privatitzacions dels drets socials. L’Esquerra Independentista ha pres partit des de sempre amb el poble, i treballa dia a dia contra tota mena de desigualtat social, en qualsevol forma que es manifesti: la cup lluita contra l’explotació social en les relacions laborals i defensa la conservació dels llocs de treball, alhora que s’oposa frontalment tant al tancament i la deslocalització de les empreses com al procés de desestructuració del teixit productiu i comercial propi del país.

- Contra la dominació masculina, igualtat efectiva de gèneres

La cup denuncia i s’oposa a la desigualtat entre homes i dones, a la injustícia que representa una dominació que s’estén a tots els àmbits de la vida social pel sol fet de pertànyer al gènere femení. La igualtat de gèneres no pot ser només una declaració de retòrica de bones intencions, raó per la qual un dels nostres objectius prioritaris serà la lluita contra la dominació masculina arreu, des de l'àmbit domèstic a l'àmbit laboral.

- Contra el racisme i la xenofòbia, ple dret de ciutadania

La cup s’oposa, també, a l’explotació i la discriminació contra la població immigrada. Lluitem per la igualtat social i per afavorir els mitjans d’incorporació dels i les immigrants al poble català. En les nostres relacions amb diferents col•lectius desenvolupem no sols la igualtat social al nostre país, sinó també la lluita contra la desigualtat i la injustícia social i política als països d’origen, per tal d’estrènyer els llaços de la solidaritat internacional entre els pobles.

- Per un espai euromediterrani

Els Països Catalans, doncs, no podem participar en un projecte europeu que es faci d’esquena a la Mediterrània, ni volem participar en una Unió Europea que sigui un mur per als pobles d’aquesta mar. El món que volem, un món de pobles lliures i solidaris, passa per la nostra implicació, com a país lliure, en la construcció d’un espai euromediterrani basat en la cooperació entre pobles lliures, amb sistemes polítics representatius i democràtics, i alliberats del control dels EUA i de les potències colonials que n’impedeixen el desenvolupament.

- Per la defensa de la terra

La cup no accepta ni es deixarà convèncer per cap forma d’agressió al territori. El grau de destrucció a què s’ha arribat ja ha assolit el seu límit i no és possible mantenir el discurs del “desenvolupament sostenible” si això representa continuar les agressions sota formes suavitzades o maquillades. Cal engegar, per contra, polítiques de desenvolupament que parteixin de revalorar el territori, els seus recursos i la seva gent, polítiques que busquin generar valor partint del territori i no pas desfent-lo.
Estimem i defensem la terra perquè és un patrimoni natural i cultural col•lectiu, i no acceptem que estigui a disposició de l’afany per amuntegar diner.

- Per una autèntica democràcia participativa

La necessitat de vertebrar socialment els Països Catalans, dotantlos d’un model social just i sostenible i fent-los presents enl’escenari internacional de manera solidària, no es pot quedar, però, en el vot de cadascun i cadascuna, sinó que demana, avui
més que mai, del protagonisme de la mateixa societat, que s’ha d’organitzar i participar-hi. La nostra participació en aquestes eleccions ha de ser un impuls per al debat social i per al reforçament de la feina que, des dels barris, pobles i ciutats les cup i el conjunt de l’Esquerra Independentista venim fent des de fa temps. El vot a la candidatura de la cup és també el vot que afirma que una altra democràcia és possible, una democràcia en què la gent importi i la societat en sigui la protagonista.

- Per l’aprofundiment de les llibertats i els drets civils

La cup s’oposa a qualsevol plantejament que, sota l’argument de la seguretat, posi en marxa legislacions excepcionals que acaben, finalment, augmentant l’arbitrarietat i la impunitat d’actuació dels estats. El vot a la cup és, doncs, un vot per l’aprofundiment de les llibertats i els drets civils.

Acte final de la campanya per les eleccions europees 2004

El proper divendres 11 de juny, es celebrarà l'acte final de campanya de les CUP. L'acte començarà a les 21h. serà al CAT de la Vila de Gràcia, al Barcelonès ( Travessera de St Antoni, 6 - Barcelona ). En l'acte hi intervindran: Jesús Artiola (Breda- Baix Montseny), Roser Palol (Barcelonès), Pep Comeres (Vic- Osona), Anna Gabriel (Sallent- Bages), Xavier Oca (Sabadell- Vallès Occidental), Guim Pros (St. Cugat- Vallès Occidental) i Gonçal Brabo.

L'acte també comptarà amb les actuacions musicals de: Feliu Ventura (Cantautor), Enric Herrera (Cantautor), Marcel Casellas (Mesclat), Jaume Arnella (Cantautor), Xavier Sarrià (Obrint Pas), Francesc Ribera 'Titot' (Brams i Mesclat).

Noticies relacionades:
-Acte de campanya de les CUP a Sabadell.
-Entrevista a Jesús Artiola, cap de llista de la CUP.
-Presentació de la llista europea de la CUP a Ripollet.
-Jesús Artiola, cap de llista de les CUP per les eleccions europees, participa junt amb la resta de partits en la taula rodona organitzada per el CIEMEN.
-La Guàrdia Civil entra en campanya a Barberà del Vallès.
-Sinn Féin: 'Votarem en contra de la constitució europea perquè no acceptarà canvis territorials en els estats membres.
-Debat sobre els Països Catalans a Manresa.
-Inici de la campanya per les Eleccions Europees 2004.
-La CUP es fa present al partit de futbol entre el Principat i Brasil jugat el passat 25 de maig.
-Masquefa a la llista de les CUP a les eleccions europees.
-Més d'un miler de persones i més de 40 col•lectius.
-Presentació a Vilafranca del Penedès de la Candidatura Europea de les CUP.
-La CUP aprova a València la llista i el programa per a les europees.