ACESA rebutja les al·legacions de l'Ajuntament

El passat mes de desembre de 2008 l'Ajuntament de Vilafranca rebia resposta a les al·legacions presentades al projecte de peatges al municipi, un any i mig després de presentar-les. El resultat de les respostes a les al·legacions no podia ser més negatiu, ja que la majoria d'al·legacions no es tindran en consideració. El projecte malmet, a més, la zona de la riera de Llitrà, un espai que des del mateix Ajuntament s’està mirant de recuperar.
En el moll de l’os de l’assumpte ACESA respon que no hi haurà gratuïtat per als penedesencs/ques, ni cap tipus de descompte. En aquest sentit, cal recordar que, enguany els peatges que depenen de l’estat pugen un 4,46% (és el cas del peatge de Martorell), l’increment més gran dels últims 5 anys. Al mateix temps el transport públic encara s'encareix més, els bitllets de RENFE un 6% i els de TMB un 7%.
D'altra banda, cal recordar que, a pesar de la crisi econòmica en què ens trobem, el pressupost estimat del projecte de peatges per a Vilafranca és de més de 20 milions d’euros sense comptar els projectes de peatge de Sant Sadurní i de Gelida. NO és demagògia pensar tot el que es podria fer amb tots aquests diners per ajudar a les persones que pateixen i patiran la crisi o a millorar el transport públic que bona falta ens fa.

En altres ocasions hem hagut de sentir com ACESA planteja incrementar el preu dels peatges quan hi hagi un gran augment de la demanda (retencions) per evitar els col•lapses. No s'aposta, doncs, pel transport públic i es creen vies ràpides per a rics i vies lentes i col•lapsades per a pobres.

Així doncs veiem com les polítiques de mobilitat i d'infraestructures estan dirigides a mida de les grans empreses que s'enriqueixen desmesuradament a costa dels usuaris/es.

Bloc campanya Perill Peatges!