Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

La CUP culpa “el tripartit local d’hipotecar el futur de Vilafranca amb una gestió nefasta del pas d

L’esquerra independentista manté que el govern municipal “construeix pisos a tort i a dret” per pagar el cost del cobriment.

La Comissió d’Urbanisme de la candidatura d’Unitat Popular (CUP) va oferir una roda de premsa per denunciar “la gestió nefasta del pas de l’AVE” pel centre de Vilafranca. La CUP va acusar el govern tripartit local (PSC-ICV i ERC) d’haver gestionat la cobertura del tren amb precipitació i com “una aposta electoral”. I van assegurar que el conveni signat el febrer de 2004 entre l’alcalde Marcel Esteve i el ministre de Foment Francisco Álvarez-Cascos “ens obliga a pagar el cost del cobriment”.

“Una negociació molt poc afortunada per part de l’equip de govern ha portat al fet que els vilafranquins haguem de pagar del nostre pressupost municipal el 65,72% dels costos del cobriment, un conveni que ha hipotecat el futur de Vilafranca”, van assegurar. Alhora van afirmar estar “cansats que s’inverteixin tants diners en obres faraòniques i que ens hipotequin el pressupost municipal que ha de servir per millorar els serveis que la ciutadania necessita per millorar la qualitat de vida”. Tot i això, la CUP va precisar que estaven a favor del projecte de cobriment de la via del tren però que censuraven la manera com s’havia dut a terme. Segons els comptes de la CUP, el conveni signat entre Foment i l’Ajuntament distribueix els 35,59 milions d’euros de pressupost de manera que l’Ajuntament ha d’afrontar el pagament de 24,89 milions i Foment els 10,70 mioions restants. La CUP manté que “per assumir tota aquesta inversió l’Ajuntament té la brillant idea de multiplicar la nostra ciutat recordant aquesta equació: Més construcció = Més ingressos”, sense pensar en les conseqüències d’aquest creixement accelerat”. La CUP va retreure al govern el fet d’haver acceptat la base de muntatge i manteniment de l’AVE “sense oposició” i “ocultant premeditament informació a la ciutadania”, recordant l’episodi de la Memòria del Projecte Constructiu de la Base de Muntatge de l’AVE que es trobava a les dependències de la Regidoria d’Urbanisme mentre l’Ajuntament mantenia en públic que no tenia cap mena d’informació sobre el projecte. La CUP va emfasitzar sobre l’augment del cost de les obres provocat per la nova normativa de seguretat europea i per les millores proposades pel govern municipal. El sobrecost va ser xifrat en un mínim de 16,10 milions de pessetes, “dels quals encara no sabem del cert quina quantitat haurà de pagar l’Ajuntament, potser uns 4 milions”. Des de la CUP es va posar en dubte que el repartiment del sobrecost de les obres de l’AVE fos l’anunciat per l’Ajuntament: “No tenim cap document que acrediti que Fomento pagarà el sobrecost del cobriment”. I van apuntar que, d’acord amb el que consta en el conveni de febrer de 2004, “l’Ajuntament ha de finançar qualsevol increment de les obres de cobertura” que la CUP xifra en 11,26 milions d’euros.

La CUP creu que el govern “malgasta grans hectàrees de terreny agrícola” per pagar les obres de l’AVE El pressupost total que la CUP preveu per al pas de l’AVE pel centre de Vilafranca seria de 57,69 milions d’euros. Perquè als 16,10 milions de sobrecost sobre els 35,59 previstos pel conveni, caldria afegir les obres d’urbanització de la llosa (una superfície de 1.500 metres de llargada) que la CUP ha estimat en una xifra no inferior als 6 milions d’euros. De tot plegat, la Comisió d’Urbanisme de la CUP prediu que l’Ajuntament haurà d’assumir 34,59 milions d’euros, vuit dels quals finançats per la Generalitat de Catalunya com a conseqüència de la requalificació dels terrenys de les Bassetes, contigus amb la base de l’AVE, sòl industrial que ara ha passat a ser residencial. Aquest sobrecost representarà que “per pagar-ho necessitem multiplicar les dimensions de la nostra ciutat malgastant grans hectàrees de terreny agrícola, per posar els diners que l’equip de govern no ha sabut negociar amb Foment”.

www.el3devuit.com