Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

El Govern finalment farà un estudi sobre d'ubicació de l’estació de regionals

Els grups de l'oposició fa mesos que reclamen aquest estudi.

Pep Colomé, regidor d’Urbanisme, ha anunciat que el Govern municipal (PSC-ICV i ERC) ha encarregat un estudi sobre la viabilitat de l’estació de trens regionals. Colomé assegura que “no es tanca la porta a res, s’estudiaran totes les alternatives per determinar quina és la millor ubicació per a una estació de trens regional. Volem el màxim d’informació per poder decidir”. Paral•lelament el Govern ha encarregat un segon estudi sobre la futura estació de rodalies de Vilafranca.

Finalment el Govern de l’Ajuntament de Vilafranca ha optat per encarregar un estudi que dictamini quin és el millor emplaçament per a una estació de trens regionals. Una qüestió que ha donat lloc a dos blocs que mantenen postures oposades: els partits del Govern aposten per emplaçar l’estació de regionals al costat de la base de muntatge i manteniment de l’AVE, i el conjunt de l’oposició que considera que el lloc idoni és l’actual estació de rodalies. El conveni de la base de muntatge, subscrit per l’Ajuntament i en període d’exposició pública, no aclareix aquesta qüestió. I tampoc expressa cap compromís sobre la construcció d’una estació de trens regionals al municipi. El text del conveni conté referències expresses a aquesta estació de regionals però sense resoldre cap de les incògnites que s’havien plantejat fins el dia d’avui.

Pep Colomé també ha confirmat que l’Ajuntament ha encarregat un segon estudi per “veure la localització idela de la nova estació de rodalies” que, això sí, ha indicat que disposarà de dos ascensors per accedir-hi i de dues escales automàtiques. “Veurem si el lloc ideal és sobre la llosa o aprofitant l’actual estació” fet que comportaria obres de reforma i adequació de l’edifici. José María Arroyo, cap de línia de Renfe amb seu a Vilafranca, ha assegurat que “aquesta és una possibilitat que s’està plantejant pel que jo sé però és obvi que caldria fer obres importants”. Colomé ha manifestat que l’estació que es construirà serà “més moderna”. Si finalment s’optés per fer-la sobre la llosa de l’AVE, Colomé creu que caldrà “determinar si és més interessant fer-la en direcció a Barcelona o a Tarragona. Els dibuixos sobre el paper que tenim ens diuen que el millor és fer l’estació sobre la llosa però volem que s’hi pronuncii un bon equip d’enginyers especialistes en aquests temes”. Pep Colomé ha anunciat que l’Ajuntament està fent “un esforç per accelerar les obres en l’actual fase de les obres. Volem fer la cobertura de la llosa a la zona del carrer General Cortijo. Pensem que a l’octubre ja estarà llest pel pas de vianants. Els cotxes de moment seguiran passant pel Pont de santa Digna, però d’aquesta manera recuperem el pas pels veïns de la Girada que és un tema que ens preocupava molt”. José María Arroyo ha indicat que les obres de l’AVE que s’estan fent a l’estació de rodalies, amb una estructura d’escales metàl•lica de caràcter provisional que substitueix els antics passos, causen “les lògiques molèsties als usuaris però són inevitables. Pel que sabem es perllongaran durant un període de sis mesos. Els viatgers hauran de tenir paciència i caldrà estar amatent a donar les màximes facilitats a tots els viatgers davant les incomoditats que puguin generar les obres”.

Pere Regull, portaveu de CiU, ha mostrat la seva satisfacció “per l’anunci d’un estudi, és una reivindicació històrica de CiU, ja era hora. Ara esperem que aquest estudi no sigui només en una direcció i que hi hagi voluntat real d’estudiar totes les alternatives. Tot indica que hi ha possibilitats reals de fer aturar els regionals al centre. Només cal saber-ho concretar i tenir voluntat política de fer-ho”. Regull també ha exigit que “l’estudi s’encarregui a un equip d’enginyers com cal, independent. No pot ser que l’estudi les faci una part interessada o tècnics vinculats al Ministeri de Foment. S’han de defensar els interessos de Vilafranca i no altres ni d’altra mena”. Regull insisteix que hi ha una “alternativa sòlida i de futur que és fer uns salts de moltó”.

www.el3devuit.com