Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

Salvem el Penedès rebutja la proposta de desdoblar l’N-340 i adverteix que es tracta d’una nova via

Els ecologistes exigeixen alliberar de peatges l’Ap-7i reclamen una millora del transport públic.

El desdoblament de la N-340 que projecta el Ministeri de Foment, i que recollirà el Pla Director de l’Alt Penedès no satisfà el moviment ecologista que s’articula al voltant de la plataforma ciutadana Salvem el Penedès. Els ecologistes condideren que no existeix tal desdoblament i aposten per millorar el transport públic i eliminar els peatges de l’Ap-7. “No es tracta d’un desdoblament sinó d’una nova carretera que circula en paral•lel a la AP-7, però que en cap cas aprofita i amplia la mateixa N-340 o l’AP7. En aquest sentit lamentem i condemnem la desinformació a que es sotmet la població, ja que tot i que ho sembla no s’aprofita el mateix traçat. És necessari que rectifiquin les declaracions i que es parli sempre de la construcció d’una nova carretera diferent a l’actual N-340 o la AP7” han assegurat els ecologistes en al•lusió a les declaracions del president del Consell Comarcal, Ramon Xena, i dels diputats Miquel Carrillo i Roberto Labandera.

La plataforma ecologista reclama que s’afronti alliberar “el peatge de Martorell” perquè així consideren que “ens estalviem la construcció d’un nou corredor, una nova carretera, o altrament dit “desdoblament de la N-340”. La gratuïtat del peatge ens faria estalviar molts diners a mitjà i llarg termini. Per tant, defensar la construcció de la nova N-340 és no voler complir amb la promesa d’alliberar els peatges. No afronta la problemàtica i condueix a la població a un engany que amaga l’enorme impacte ambiental i la desmesurada despesa pública que representa la construcció de la nova N-340”. Els ecologistes, no obstant, coincideixen amb la proposta feta recentment pel vicepresident del Consell Comarcal, elregidor socialista de Gelida, Lluís Valls, que considerava prioritari fer un accés sud a Gelida des de l’autopista Ap-7.

La solució, segons la plataforma ciutadana Salvem el Penedès, passa “necessàriament per l’alliberament dels peatges i pel transport públic, d’aquesta manera evitarem la construcció de noves carreteres o desdoblaments, no augmentarem el consum de combustibles fòssils i podrem tendir a garantir el compliment dels acords de Kioto”. Els ecologistes han recordat que el Consell Comarcal i els ajuntaments es van pronunciat públicament per alliberar el peatge de l’Ap-7, alhora advertien que el manteniment del peatge i la construcció d’una nova carretera provocaria el desplaçament del trànsit pesat de camions per la nova carretera.

Finalment, Salvem, a través d’una nota remesa per un dels seus portaveus, Jordi Asensi, reclama “una bona connexió ferroviària del Penedès amb Tarragona i entre el Baix i l’Alt Penedès, més freqüència de pas de trens directes en direcció Barcelona i el Vallès, amb urgència. Anar amb “rodalies” és actualment sinònim d’anar enllaunats com sardines, na bona xarxa d’autobusos que connectin Vilanova, Vilafranca i Igualada (ja que actualment és inexistent) fins que no arribi la connexió ferroviària entre Vilanova i Vilafranca”. En aquest sentit proposen “iniciar urgentment la connexió ferroviària entre Vilafranca i Vilanova i no esperar al 2026, tal com està planificat”. Alhora també consideren prioritària “Una bona xarxa d’autobusos per connectar els municipis de l’entorn del Vendrell, de Vilafranca, del Riudebitlles i del Foix, i evitar d’aquesta manera l’ús del cotxe” i “i llorar i modernitzar les estacions de trens i d’autobusos, que actualment estan en un estat lamentable”.

ACCIÓ DE SALVEM EL PENEDÈS DURANT LA FIRA DEL GALL






www.el3devuit.com