Es fa public els resultats del “Quadern” per avaluar els usos de la llosa de l'AVE
21/07/2006
Un carril bici, citat en el 75% dels casos, seguit de caminar, bàsquet, fitness i fúting, són les demandes preferides.
Els arquitectes que guanyin el concurs d’idees convocat per donar sortida a l’immens espai resultant de la cobertura de la llosa de l’AVE tindran feina davant l’allau de propostes recollides en l’anomenat “Quadern per al debat ciutadà sobre el nou espai públic a l’eix de la via”. La participació ha estat de 2.304 persones amb un còmput de 1.025 Quaderns que han estat retornats emplenats amb “el gruix més important de participants, que se situa entre els deu i dinou anys”.
No en va, el 73% dels Quaderns s’han recollit als centres d’ensenyament de la ciutat amb una preferència d’usos futurs de la llosa relacionat amb activitats de lleure, esports i joc. La preferència per passejar és la resposta més repetida en els Quaderns, que apostaven per orientar el sentit de les respostes, amb una llista tancada de 5 opcions sobre la qual es demanava que se n’escollissin tres. Un carril bici, citat en el 75% dels casos, seguit de caminar, bàsquet, fitness i fúting, són les demandes preferides davant la possibilitat de “fer esport a l’aire lliure”. Una de les propostes gira entorn dels “elements del nou espai”. Tot i la lògica de les respostes, a partir d’un qüestionari obert, no queda gaire clara la definició del nou espai. Així, el més rellevant, és la demanda de fonts d’aigua potable, l’opció preferida dels enquestats. Després, i per aquest ordre, ja vénen les papereres, els lavabos públics, els bancs col•lectius, els pipi cans, la senyalització educativa i els bancs individuals. Aquestes són algunes de les conclusions que es van donar a conèixer en la presentació dels resultats de l’Estudi que va fer l’alcalde Marcel Esteve, acompanyat de bona part del govern municipal, entre els quals Pep Colomé, Àngels Agramunt i el republicà i coordinador de govern, Ramon Xena. L’avaluació de les respostes fa difícil encara d’entreveure visualitzar la plasmació que en farà l’equip d’arquitectes que resulti guanyador del concurs d’idees que es convocarà per a l’ocasió, previst a finals d’any. Això sí, en ple debat sobre la necessitat d’aparcament al centre de Vilafranca, prop d’un 80% dels enquestats proposava crear places d’aparcament en alguns trams de la llosa, tant per a cotxes, motos com bicicletes. La resposta a la necessitat de disposar d’un espai per fer activitats a l’aire lliure també va ser clarament positiva: un 67% dels enquestats considera que així hauria de ser i les activitats a fer-hi serien les arts escèniques i espectacles en un destacadíssim primer lloc, seguit de concerts de música i un enigmàtic “activitats en general”. Sobre el disseny d’un parc infantil, els elements més demandats són un “equipament infantil original i l’equipament complementari al parc de jocs infantils”, seguit de la seguretat, la neteja i l’arbrat corresponent a un espai verd. Pel que fa als criteris que han de definir l’espai i l’entorn d’aquesta immensa llosa resultant de la cobertura de les vies del tren, l’Estudi recull “un decantament rellevant pel criteri de sostenibilitat” seguit per criteris d’accessibilitat i per últim aspectes relacionats amb la seguretat. Per sostenibilitat s’entenen elements com un espai net, amb vegetació, amb mesures de reducció de soroll i amb una il•luminació que contempli l’estalvi energètic. Per accessibilitat: un espai adaptat a persones amb discapacitat, prioritat per als vianants, una bona senyalització i un redundant “elements de reducció de desnivells”. Finalment per seguretat, els enquestats destaquen la vigilància de l’espai, una bona il•luminació i “l’absència de racons”.
L’incivisme, sobretot el consum de drogues i alcohol, la principal preocupació Les conseqüències que pot tenir el nou espai resultant en l’entorn és un altre dels temes que s’abordava en el Quadern distribuït a iniciativa de la Regidoria de Participació Ciutadana que presideix Àngels Agramunt . Així, la majoria van respondre “espai lliure”, seguit de la “interconnexió” entès com una millora de la mobilitat a la ciutat. Altres aspectes positius són la consecució d’un espai lúdic i de lleure, el possible creixement de la vida comercial i econòmica, un major benestar, la creació d’un nou pulmó verd, un increment d’ús de la zona o les millores urbanístiques i integrals. En detriment d’aquests, també se sondejava sobre les conseqüències negatives que podria generar el nou espai. L’incivisme és la principal preocupació: problemes de seguretat, consum de drogues o alcohol i bretolades són alguns del temors expressats. També un mal manteniment, molèsties vinculades a l’ús del nou espai, l’especulació immobiliària, l’increment de trànsit, l’impacte ambiental o fins i tot desconfiança cap a la seguretat de la mateixa infraestructura de la llosa de cobriment del tren.
www.el3devuit.com
Els arquitectes que guanyin el concurs d’idees convocat per donar sortida a l’immens espai resultant de la cobertura de la llosa de l’AVE tindran feina davant l’allau de propostes recollides en l’anomenat “Quadern per al debat ciutadà sobre el nou espai públic a l’eix de la via”. La participació ha estat de 2.304 persones amb un còmput de 1.025 Quaderns que han estat retornats emplenats amb “el gruix més important de participants, que se situa entre els deu i dinou anys”.
No en va, el 73% dels Quaderns s’han recollit als centres d’ensenyament de la ciutat amb una preferència d’usos futurs de la llosa relacionat amb activitats de lleure, esports i joc. La preferència per passejar és la resposta més repetida en els Quaderns, que apostaven per orientar el sentit de les respostes, amb una llista tancada de 5 opcions sobre la qual es demanava que se n’escollissin tres. Un carril bici, citat en el 75% dels casos, seguit de caminar, bàsquet, fitness i fúting, són les demandes preferides davant la possibilitat de “fer esport a l’aire lliure”. Una de les propostes gira entorn dels “elements del nou espai”. Tot i la lògica de les respostes, a partir d’un qüestionari obert, no queda gaire clara la definició del nou espai. Així, el més rellevant, és la demanda de fonts d’aigua potable, l’opció preferida dels enquestats. Després, i per aquest ordre, ja vénen les papereres, els lavabos públics, els bancs col•lectius, els pipi cans, la senyalització educativa i els bancs individuals. Aquestes són algunes de les conclusions que es van donar a conèixer en la presentació dels resultats de l’Estudi que va fer l’alcalde Marcel Esteve, acompanyat de bona part del govern municipal, entre els quals Pep Colomé, Àngels Agramunt i el republicà i coordinador de govern, Ramon Xena. L’avaluació de les respostes fa difícil encara d’entreveure visualitzar la plasmació que en farà l’equip d’arquitectes que resulti guanyador del concurs d’idees que es convocarà per a l’ocasió, previst a finals d’any. Això sí, en ple debat sobre la necessitat d’aparcament al centre de Vilafranca, prop d’un 80% dels enquestats proposava crear places d’aparcament en alguns trams de la llosa, tant per a cotxes, motos com bicicletes. La resposta a la necessitat de disposar d’un espai per fer activitats a l’aire lliure també va ser clarament positiva: un 67% dels enquestats considera que així hauria de ser i les activitats a fer-hi serien les arts escèniques i espectacles en un destacadíssim primer lloc, seguit de concerts de música i un enigmàtic “activitats en general”. Sobre el disseny d’un parc infantil, els elements més demandats són un “equipament infantil original i l’equipament complementari al parc de jocs infantils”, seguit de la seguretat, la neteja i l’arbrat corresponent a un espai verd. Pel que fa als criteris que han de definir l’espai i l’entorn d’aquesta immensa llosa resultant de la cobertura de les vies del tren, l’Estudi recull “un decantament rellevant pel criteri de sostenibilitat” seguit per criteris d’accessibilitat i per últim aspectes relacionats amb la seguretat. Per sostenibilitat s’entenen elements com un espai net, amb vegetació, amb mesures de reducció de soroll i amb una il•luminació que contempli l’estalvi energètic. Per accessibilitat: un espai adaptat a persones amb discapacitat, prioritat per als vianants, una bona senyalització i un redundant “elements de reducció de desnivells”. Finalment per seguretat, els enquestats destaquen la vigilància de l’espai, una bona il•luminació i “l’absència de racons”.
L’incivisme, sobretot el consum de drogues i alcohol, la principal preocupació Les conseqüències que pot tenir el nou espai resultant en l’entorn és un altre dels temes que s’abordava en el Quadern distribuït a iniciativa de la Regidoria de Participació Ciutadana que presideix Àngels Agramunt . Així, la majoria van respondre “espai lliure”, seguit de la “interconnexió” entès com una millora de la mobilitat a la ciutat. Altres aspectes positius són la consecució d’un espai lúdic i de lleure, el possible creixement de la vida comercial i econòmica, un major benestar, la creació d’un nou pulmó verd, un increment d’ús de la zona o les millores urbanístiques i integrals. En detriment d’aquests, també se sondejava sobre les conseqüències negatives que podria generar el nou espai. L’incivisme és la principal preocupació: problemes de seguretat, consum de drogues o alcohol i bretolades són alguns del temors expressats. També un mal manteniment, molèsties vinculades a l’ús del nou espai, l’especulació immobiliària, l’increment de trànsit, l’impacte ambiental o fins i tot desconfiança cap a la seguretat de la mateixa infraestructura de la llosa de cobriment del tren.
www.el3devuit.com