La legislatura de Marcel Esteve 'ha estat més de la pedra que no pas de les persones”
Manca de participació
El número dos de la CUP també va fer referència “al poc habitatge social i protegit construït” perquè, segons ell, sí que se’n ha construït, però no suficient tenint en compte “els diners que l’ajuntament ha guanyat de les constructores”. Pel que fa a la transparència, per la CUP aquesta ha estat nul·la en tots els sentits i van apuntar el POUM del carrer Comerç i el crematori com a exemples de la “poca transparència”. Finalment la CUP va presentar un ‘Trivial municipal ‘ de 80 preguntes que aniran repartint casa per casa i que servirà, en les seves pròpies paraules, “per transmetre coses que la gent no sap de forma divertida”.
Evitar personalismes
En una altra roda de premsa duta a terme aquesta setmana, la CUP va presentar el seu material de campanya. La formació ha realitzat vuit cartells, cada un dels quals fa referència a una part del programa electoral. El principal objectiu era evitar la fotografia d’una sola persona perquè, tal i com ells expliquen, “és un projecte de grup que va més enllà de personalismes i vol reflectir el programa participatiu. A més a més dels cartells, la CUP reparteix 6 programes electorals sectorials de 35 pàgines cada un, el número 4 de la revista Arrel i un programa més extens que resumeix les propostes sectorials. Per altra banda, des de la Vegueria Penedès també s’han fet cartells que insten a la població a votar a les formacions que donin suport a la vegueria.
La formació també ofereix domassos grocs amb el lema ‘lliures, sincers, lluitadors i utòpics’ que tothom qui desitgi pot anar a buscar de manera gratuïta al local de la CUP, al carrer Santa Maria, de dilluns a dijous a les tardes. Val a dir que el cantautor Cesc Freixas ha escrit la cançó ‘Avui serem al món’ especialment per a la campanya.