Auna força el canvi de tarifes als abonats a la TV per cable
27/12/2004
Veïns dels barris de Sant Julià i les Clotes han d’acceptar una tarifa quatre vegades superior per continuar veient la televisió.
ls problemes amb el servei de cablejat que proporciona Auna als veïns de Vilafranca amenacen d’eternitzar-se. Les noves avaries, que es perllonguen per dies, i el canvi obligat de tarifa, multiplicada per quatre, dels antics abonats de Cablinte han escalfat els ànims d’alguns abonats. La situació, al barri de Sant Julià i a les Clotes, és especialment sagnant: no es rep el senyal de televisió i l’única opció és recórrer al cablejat pagant quatre vegades més: o caixa o faixa. Francisco Romero, coordinador de l’àrea de Serveis Interns de l’Ajuntament, ha explicat que el Consistori ha fet un gran esforç econòmic per oferir als veïns dels barris de Vilafranca, on no es rep el senyal de televisió, l’alternativa de poder optar entre el servei del cable o la recepció de televisió amb la instal•lació d’una antena a la muntanya de Sant Pau, però aquest servei encara no està marxa encara que Romero, segons estimacions de l’Ajuntament, creu possible que l’antena estigui operativa en un termini de dos mesos, després d’una inversió municipal de 95.000 euros aproximadament. Fins que no arribi aquest moment, els veïns afectats per l’ombra creada en algunes zones de Vilafranca que impedeix rebre el senyal de televisió no tindran cap més remei que acceptar les noves tarifes d’Auna o esperar sense televisió que sigui operativa l’antena de Sant Pau i puguin rebre’n el senyal.
Baixa de 60 famílies
De moment, segons dades que ha donat a conèixer Romero, han estat 60 les famílies que han decidit donar-se de baixa del servei que havien adquirit a través de Cablinter i que els permetia veure la televisió per cable per un import de sis euros mensuals. Ara, per seguir veient la televisió, n’haurien de pagar 24, és a dir, quatre vegades més. El regidor també ha fet notar, no obstant, segons dades proporcionades per Auna, que 300 dels abonats sí que han acceptat el canvi de tarifes que ofereix la possibilitat de contractar altres serveis. Aquestes xifres experimentaran alguns canvis en funció del procés de substitució de l’antiga xarxa de Cablinte per la nova d’Auna. Segons Romero, Auna ha informat l’Ajuntament que els problemes originats amb el servei provenen de la dificultat per mantenir el cablejat instal•lat ara fa deu anys per Cablinter, gràcies a la concessió administrativa feta per l’Ajuntament de Vilafranca, un fet que han desmentit alguns abonats del Centre Vila que s’han queixat amargament sobre el tall del servei del passat cap de setmana que els va deixar sense la possibilitat de veure la televisió. Romero, tot i admetre l’existència de queixes, ha assegurat que l’Oficina de Defensa del Consumidor de Vilafranca ha registrat durant el darrer mes una devallada significativa del nombre de queixes per deficiències en el servei, tot i convenir que s’han seguit rebent queixes encara que amb menor proporció. Auna està substituint progressivament per fases aquesta xarxa i instal•lant la seva. A mesura que avança aquest procés de substitució de la xarxa, Auna aplica les seves pròpies tarifes que, en el millor dels casos, multipliquen per quatre el cost mínim per la prestació del servei. El problema, d’ordre econòmic, s’origina amb les famílies de menor renda o els pensionistes que es veuen forçats a acceptar un fort increment de la quota mensual per poder veure la televisió. Auna ofereix també un paquet de serveis més ampli. Però, sobretot la gent més gran, sovint no té cap interès en contractar cap altre servei més enllà de la televisió o bé ni saben ni aprendran com funcionen altres serveis que ofereixen els complets lots d’aquest operador integral de telecomunicacions.
Carta d’Auna
Auna va adreçar el novembre una carta en que comunicava als antics abonats de Cablinte que a partir del 9 de desembre deixaria de prestar el servei de televisió Cablinte i començaria a prestar servei de televisió digital. En la missiva comunica al mateix temps la voluntat de fidelitzar el client i ofereix la “possibilitat de gaudir dels serveis de televisió i telefonia d’AUNA (Pack TV) per només 18 euros al mes durant el primer any, en concepte de promoció perquè la quota mensual ordinària del Pack TV és de 26 euros, sense comptar els impostos indirectes i donant a conèixer que per “tenir contractat el servei Cablinte, al contractar el Pack TV, el client no pagarà res pel lloguer necessari del descodificador durant els primers 12 mesos, la qual cosa representa un estalvi de 6,3 euros mensuals segons les tarifes que aplica Auna.
www.el3devuit.com
ls problemes amb el servei de cablejat que proporciona Auna als veïns de Vilafranca amenacen d’eternitzar-se. Les noves avaries, que es perllonguen per dies, i el canvi obligat de tarifa, multiplicada per quatre, dels antics abonats de Cablinte han escalfat els ànims d’alguns abonats. La situació, al barri de Sant Julià i a les Clotes, és especialment sagnant: no es rep el senyal de televisió i l’única opció és recórrer al cablejat pagant quatre vegades més: o caixa o faixa. Francisco Romero, coordinador de l’àrea de Serveis Interns de l’Ajuntament, ha explicat que el Consistori ha fet un gran esforç econòmic per oferir als veïns dels barris de Vilafranca, on no es rep el senyal de televisió, l’alternativa de poder optar entre el servei del cable o la recepció de televisió amb la instal•lació d’una antena a la muntanya de Sant Pau, però aquest servei encara no està marxa encara que Romero, segons estimacions de l’Ajuntament, creu possible que l’antena estigui operativa en un termini de dos mesos, després d’una inversió municipal de 95.000 euros aproximadament. Fins que no arribi aquest moment, els veïns afectats per l’ombra creada en algunes zones de Vilafranca que impedeix rebre el senyal de televisió no tindran cap més remei que acceptar les noves tarifes d’Auna o esperar sense televisió que sigui operativa l’antena de Sant Pau i puguin rebre’n el senyal.
Baixa de 60 famílies
De moment, segons dades que ha donat a conèixer Romero, han estat 60 les famílies que han decidit donar-se de baixa del servei que havien adquirit a través de Cablinter i que els permetia veure la televisió per cable per un import de sis euros mensuals. Ara, per seguir veient la televisió, n’haurien de pagar 24, és a dir, quatre vegades més. El regidor també ha fet notar, no obstant, segons dades proporcionades per Auna, que 300 dels abonats sí que han acceptat el canvi de tarifes que ofereix la possibilitat de contractar altres serveis. Aquestes xifres experimentaran alguns canvis en funció del procés de substitució de l’antiga xarxa de Cablinte per la nova d’Auna. Segons Romero, Auna ha informat l’Ajuntament que els problemes originats amb el servei provenen de la dificultat per mantenir el cablejat instal•lat ara fa deu anys per Cablinter, gràcies a la concessió administrativa feta per l’Ajuntament de Vilafranca, un fet que han desmentit alguns abonats del Centre Vila que s’han queixat amargament sobre el tall del servei del passat cap de setmana que els va deixar sense la possibilitat de veure la televisió. Romero, tot i admetre l’existència de queixes, ha assegurat que l’Oficina de Defensa del Consumidor de Vilafranca ha registrat durant el darrer mes una devallada significativa del nombre de queixes per deficiències en el servei, tot i convenir que s’han seguit rebent queixes encara que amb menor proporció. Auna està substituint progressivament per fases aquesta xarxa i instal•lant la seva. A mesura que avança aquest procés de substitució de la xarxa, Auna aplica les seves pròpies tarifes que, en el millor dels casos, multipliquen per quatre el cost mínim per la prestació del servei. El problema, d’ordre econòmic, s’origina amb les famílies de menor renda o els pensionistes que es veuen forçats a acceptar un fort increment de la quota mensual per poder veure la televisió. Auna ofereix també un paquet de serveis més ampli. Però, sobretot la gent més gran, sovint no té cap interès en contractar cap altre servei més enllà de la televisió o bé ni saben ni aprendran com funcionen altres serveis que ofereixen els complets lots d’aquest operador integral de telecomunicacions.
Carta d’Auna
Auna va adreçar el novembre una carta en que comunicava als antics abonats de Cablinte que a partir del 9 de desembre deixaria de prestar el servei de televisió Cablinte i començaria a prestar servei de televisió digital. En la missiva comunica al mateix temps la voluntat de fidelitzar el client i ofereix la “possibilitat de gaudir dels serveis de televisió i telefonia d’AUNA (Pack TV) per només 18 euros al mes durant el primer any, en concepte de promoció perquè la quota mensual ordinària del Pack TV és de 26 euros, sense comptar els impostos indirectes i donant a conèixer que per “tenir contractat el servei Cablinte, al contractar el Pack TV, el client no pagarà res pel lloguer necessari del descodificador durant els primers 12 mesos, la qual cosa representa un estalvi de 6,3 euros mensuals segons les tarifes que aplica Auna.
www.el3devuit.com