Bosc Verd denuncia que no es preveuen inversions al Penedès per millorar els rodalies
10/11/2006
“Totes les inversions estan destinades a promocionar el transport privat a través de les inversions en noves carreteres”.
Les inversions del Ministeri de Foment espanyol i la Generalitat a Catalunya per al període 2006-2012 en infraestructures a l’Alt Penedès i Catalunya han motivat una contundent reacció del col.lectiu ecologista Bosc Verd que les considera una “estafa”que considera no prioritzen el transport públic i “promocionen el transport privat”. Bosc Berd es refereix al Protocol que van signar ambdues administracions i que xifra en 7.345 milions la inversió a Catalunya en carreteres perquè “només 45 milions d’euros donen prioritat al transport públic”.
A les comaques que comprenen el que hauria de ser la Vegueria del Penedès, inclosa l’Anoia, aquesta inversió es concreta en 522 milions, la major part per a la C-15 en l’eix Vilanova-Vilafranca-Igualada i en l’antiga N-340 que identifiquen amb la perllongació del IV Cinturó. Però on Bosc Verd troba mancances més importants és en l’apartat del transport públic perquè “la majoria d’inversions se les enduu l’AVE: “En els propers sis anys les inversions de l’AVE a Catalunya gairebé doblaran les inversions en rodalies o regionals”, 3.563 milions d’euros contra 5.800 milions. Però el pitjor és que segons el col.lectiu ecologista “cap partida anar a parar al Penedès”, una circumstància que posaria de manifest que “ni l aGeneralitat, ni l’Estat, invertiran els propers anys en la millora de la xarxa ferroviària, actualment en condicions molt precàries i lamentables”. “Totes les inversions estan destinades a promocionar el transport privat a través de les inversions en noves carreteres” i el mateix s’esdevindria en el transport de mercaderies “on l’única opció passa pels camions” asseguren des de Bosc Verd, tot hora que fan avinent que al Penedès des de fa 20 anys “patim les mateixes mancances de connexió amb autobús o amb tren, emntre les capitals de les diferents comarques (Vilanova, el Vendrell, Vilafranca i Igualada)”. A més, consideren que aquestes previsions són un clar incompliment del Protocol de Kioto: “els números canten i els criteris no són altres que potenciar un transport privat que provoquen l’augment de les emissions de CO2 i l’incompliment dels acords de Kioto” sobre la reducció d’emissions de gas a l’atmosfera.
Per als ecologistes, el Pla Director Territorial de l’Alt Penedès, el Pla Estratègicc d’Infraestructures i Transport del Ministeri de Foment o el Pla d’Infraestructure del Transport Terrestre responen a “un model de mobilitat insostenible”. D’altra banda, el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya anunciava el 14 de juliol la licitació del contracte d’assistència tècnica per a la redacció de l’estudi informatiu de la Línia Orbital Ferroviària , en el tram de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca amb un pressupost de 215.000 euros. L’adjudicatari és Idom, Ingeniería y Sistemas, SA. per 172.000 euros i la data d’adjudicació va ser a finals de setembre. Jordi Asensi, portaveu de Bosc Verd, considera que “el problema és que liciten estudis sense partides per executar o que, sovint, acaba sense inversió. `Òbviament és millor disposar d’aquest estudi per si un dia de debò es prenen seriosament això de les inversions en transport públic però, de moment, no hi ha res i això és el que estem denunciant: la falta d’inversions en transport públic per carretera o ferrocarril”. Per a Asensi, no hi ha novetats “significatives entre el que feien els governs de CiU i el Tripartit”. Per a Asensi “no hi ha voluntat real d’invertir en carreteres locals i comarcals i encara menys d’invertir en rodalies i millorar el transport públic”.
www.el3devuit.cat
Les inversions del Ministeri de Foment espanyol i la Generalitat a Catalunya per al període 2006-2012 en infraestructures a l’Alt Penedès i Catalunya han motivat una contundent reacció del col.lectiu ecologista Bosc Verd que les considera una “estafa”que considera no prioritzen el transport públic i “promocionen el transport privat”. Bosc Berd es refereix al Protocol que van signar ambdues administracions i que xifra en 7.345 milions la inversió a Catalunya en carreteres perquè “només 45 milions d’euros donen prioritat al transport públic”.
A les comaques que comprenen el que hauria de ser la Vegueria del Penedès, inclosa l’Anoia, aquesta inversió es concreta en 522 milions, la major part per a la C-15 en l’eix Vilanova-Vilafranca-Igualada i en l’antiga N-340 que identifiquen amb la perllongació del IV Cinturó. Però on Bosc Verd troba mancances més importants és en l’apartat del transport públic perquè “la majoria d’inversions se les enduu l’AVE: “En els propers sis anys les inversions de l’AVE a Catalunya gairebé doblaran les inversions en rodalies o regionals”, 3.563 milions d’euros contra 5.800 milions. Però el pitjor és que segons el col.lectiu ecologista “cap partida anar a parar al Penedès”, una circumstància que posaria de manifest que “ni l aGeneralitat, ni l’Estat, invertiran els propers anys en la millora de la xarxa ferroviària, actualment en condicions molt precàries i lamentables”. “Totes les inversions estan destinades a promocionar el transport privat a través de les inversions en noves carreteres” i el mateix s’esdevindria en el transport de mercaderies “on l’única opció passa pels camions” asseguren des de Bosc Verd, tot hora que fan avinent que al Penedès des de fa 20 anys “patim les mateixes mancances de connexió amb autobús o amb tren, emntre les capitals de les diferents comarques (Vilanova, el Vendrell, Vilafranca i Igualada)”. A més, consideren que aquestes previsions són un clar incompliment del Protocol de Kioto: “els números canten i els criteris no són altres que potenciar un transport privat que provoquen l’augment de les emissions de CO2 i l’incompliment dels acords de Kioto” sobre la reducció d’emissions de gas a l’atmosfera.
Per als ecologistes, el Pla Director Territorial de l’Alt Penedès, el Pla Estratègicc d’Infraestructures i Transport del Ministeri de Foment o el Pla d’Infraestructure del Transport Terrestre responen a “un model de mobilitat insostenible”. D’altra banda, el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya anunciava el 14 de juliol la licitació del contracte d’assistència tècnica per a la redacció de l’estudi informatiu de la Línia Orbital Ferroviària , en el tram de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca amb un pressupost de 215.000 euros. L’adjudicatari és Idom, Ingeniería y Sistemas, SA. per 172.000 euros i la data d’adjudicació va ser a finals de setembre. Jordi Asensi, portaveu de Bosc Verd, considera que “el problema és que liciten estudis sense partides per executar o que, sovint, acaba sense inversió. `Òbviament és millor disposar d’aquest estudi per si un dia de debò es prenen seriosament això de les inversions en transport públic però, de moment, no hi ha res i això és el que estem denunciant: la falta d’inversions en transport públic per carretera o ferrocarril”. Per a Asensi, no hi ha novetats “significatives entre el que feien els governs de CiU i el Tripartit”. Per a Asensi “no hi ha voluntat real d’invertir en carreteres locals i comarcals i encara menys d’invertir en rodalies i millorar el transport públic”.
www.el3devuit.cat