Cal potenciar el comerç de barri davant les grans superfícies comercials
Massa empreses de treball temporal
També proposen restringir la participació als concursos públics a les empreses que es regeixen per contractacions mitjançant empreses de treball temporal; promoure i editar una guia de bones pràctiques contractuals i facilitar-la a totes les empreses que actuïn al municipi per fomentar l’ocupació de qualitat i estable. A més a més volen potenciar el Servei d’Orientació i Informació Professional (SOIP), tot donant-li “una nova embranzida de cara a crear una futura Oficina Municipal del Treball (OMT) amb l’objectiu de gestionar els recursos humans i empresarials de què disposa el nostre municipi. També volen potenciar i ampliar l’escola taller, realitzar un estudi per conèixer les necessitats laborals reals de la vila, potenciar i ampliar els cursos ocupacionals, informar les empreses sobre els avantatges i les bonificacions que hi ha per a la contractació dels col·lectius més afectats per l’atur, articular mecanismes per a la denúncia de l’economia submergida, impulsar polítiques d’afavoriment de la conciliació dels horaris laborals amb els horaris familiars i invertir l’actual tendència de l’Ajuntament a l’hora de subcontractar els serveis municipals a empreses privades.
Pel que fa a l’àmbit socioeconòmic, la CUP creu que l’Ajuntament ha de ser capaç de crear mecanismes de protecció per frenar l’encariment dels habitatges i ha de defensar l’economia local, fomentar el cooperativisme i l’associacionisme laboral. També proposen facilitar crèdits a molt baix interès per a la creació de noves empreses d’economia social realitzades per joves i altres col·lectius de risc social.
Més suport al petit comerç
Ja en l’àmbit comercial, la CUP pensa que hi ha massa grans superfícies i, segons el seu punt de vista, això porta perjudicis. Per això proposen: incentivar i potenciar un veritable comerç de barri, integrar les botigues i establiments del sector terciari regentats per persones immigrades a la vida comercial de la vila, realitzar campanyes a favor del comerç de barri, fer front a la implantació desmesurada de grans superfícies comercials en contra del comerç tradicional, etc.
A més, també volen crear i aplicar la Carta Condicionada Comercial del Penedès (CCCP), que constaria d’una sèrie de clàusules per respectar les empreses més petites i el comerç penedesenc. La CUP també vol potenciar el mercat dels dissabtes “introduint més varietat de productes fabricats a les comarques integrades dins la vegueria, potenciar el servei d’atenció al consumidor, fer campanyes a favor del comerç just i impulsar el comerç de productes ecològics enfront dels productes transgènics.