El govern sociovergent posa noves zones blaves a l’Espirall i ho comunica mitjançant una carta que NO arriba a tots els veïns.
Altre cop, el govern de CIU i el PSC a Vilafranca torna a prendre una decisió important sense donar cap explicació prèvia i justificada als veïns i veïnes, i és que tot i que l’associació de comerciants i l’associació de veïns sembla ser que sí que estaven informats, el govern va enviar una carta que no va arribar a tots els domicilis. La sorpresa va ser que sense cap més explicació ni possibilitat per part dels veïns de preguntar i participar, d’un dia per l’altra apareixien els parquímetres de SABA i els aparcaments pintats de blau.
Aquesta decisió que suposadament beneficia al comerç i als veïns del barri, no està contrastada amb cap informe tècnic que justifiqui aquesta mesura i sembla que sigui una mesura compensatòria a la companyia privada que gestiona les zones blaves a Vilafranca.
D’altra banda i com a mesura de suport a la mobilitat del barri, que podria beneficiar als comerciants i no perjudicar als veïns, es podria utilitzar l’actual aparcament de la plaça Pau Casals –de propietat municipal, actualment en desús i infrautilitzat pels preus de venda -. Aquest aparcament permet donar cabuda a les necessitats reals d’aparcament per afavorir el comerç del barri i no obliga als veïns i veïnes a pagar per poder aparcar prop del seu domicili.
Al mateix temps, sembla una decisió força precipitada, doncs el regidor Ramon Zaballa assegura “seran ells –referint-se als comerciants i veïns- els que, passat un temps, hauran de valorar si han estat positives o no. La implantació de zona blava no és definitiva i pot ser reversible perfectament”. Sembla més doncs una mesura feta a corre cuita que amb la racionalitat que les arques municipals necessiten ens aquests moments.
D’altra banda, el govern municipal de CIU i PSC, està prenent decisions en quan a la mobilitat que afecten molt als vilafranquins i vilafranquines sense tenir en compte el Pla de Mobilitat aprovat inicialment pel ple. Aquest Pla de Mobilitat ens hauria de permetre dissenyar i construir una vila amable tan pels vianants com als conductors i ciclistes.