Es posa en marxa el segon Cicle de Creació Escènica de Vilafranca del Penedès
07/02/2005
Un espectacle de dansa d’Olga Álvarez obre dimecres el segon Cicle de Creació Escènica de Vilafranca, que se celebrarà a la sala dels Trinitaris.
Amb l’estrena de La taimada, l’espectacle de dansa contemporània creat i protagonitzat per la ballarina Olga Álvarez, dimecres començarà, a la sala dels Trinitaris, el segon Cicle de Creació Escènica organitzat per l’associació cultural Kametta i el finançament del Patronat del Teatre Municipal Cal Bolet. En conjunt, el cicle inclou tres espectacles de petit format -dos de teatre de text i un de dansa- i esperit contemporani, creats i interpretats per gent del teatre penedesenc. El cicle, que començarà dimecres i es clourà el 13 de març, es completa amb El próximo tren (Suicidas) d’Antonio Becerro i ...nua! de Jaume Clavé. Els objectius del Cicle de Creació Escènica, va recordar el regidor de Cultura, Joan Rios, era fomentar l’esperit de la contemporaneïtat en l’àmbit de les arts escèniques, atraure nous públics -sobretot , els joves- implicar els artistes locals i dignificar la producció local. Per a Rios, el repte d’aquesta segon cicle és elevar el nivell de la primera edició que es va celebrar entre novembre del 2003 i el març del 2004. A les 12 representacions de les tres obres -Gebre, REC i Les Escandaloses- de què va constar la primera edició, va indicar el regidor de Cultura, hi van assistir 610 espectadors i, posteriorment, totes tres es van programar de nou als escenaris vilafranquins. Això a banda, va fer notar Rios, de Gebre se’n van fer set representacions més a Barcelona i de REC dues a Tarragona: “Va ser, per tant, una experiència molt positiva i ara la repetim amb ganes de millorar-la.”
Convocatòria pública
La representant de l’associació cultural Kametta, l’actriu Clara Cols, va assenyalar que les tres propostes que es portaran a escena van ser triats després d’haver fet una convocatòria pública en la qual es posava com a requisiti que els projectes presentats fossin espectacles de creació pròpia a partir de textos contemporanis sobre els quals els creadors fessin una lectura pròpia o bé, directament, espectacles de creació pròpia. Cols va fer notar que, tot i reproduir el mateix esquema que en la primera edició, aquest segon cicle presentava algunes novetats. Les més significatives, va explicar l’actriu, eren passar de quatre a cinc el nombre de representacions -de dimecres a diumenge- que es faran de cada peça i concentrar els espectacles en un període curt de temps per subratllar la idea de continuïtat: “Per donar continuïtat i perquè els espectadors tinguessin una visió de cicle tancat, aquest any vam preferir fer els espectacles seguits”. Així, entre un i altre espectacle hi haurà una setmana de marge. Una qüestió que sí que es repetirà aquest any és el col•loqui entre el públic i els artistes. En concret, va apuntar Clara Cols, en acabar les sessions dels divendres, les persones que ho desitgin podran formular preguntes i intercanviar opinions amb els actors i els autors dels espectacles. El último tren (Suicidas), que es representarà del 23 al 27 de febrer, és un text d’Antonio Becerro que en un espai auster i una escenografia sòbria explica la història de dos personatges que es troben i que tenen entre mans un objectiu comú: el suïcidi. Arran de la trobada, però, es produiran canvis en els personatges. L’obra està interpretada pel mateix Becerro i Pep Puig i està dirigida per Toni Regueiro.
Actual
La peça que tancarà el cicle, ...nua!, és un projecte pensat i escrit per Jaume Clavé, va explicar Laia Montegudo, unes de les actrius protagonistes d’aquesta obra, que planteja la qüestió dels maltractament i la violència de gènere amb la intenció no només de formular una denúncia sinó d’aportar “un granet de sorra per poder discutir una miqueta, més enllà del tipus de discussió superficial que es planteja des dels mitjans de comunicació que un converteixen en un xou on tot es desgràcia”. L’obra, va afegir Monteagudo, s’insereix de ple en la contemporaneïtat tant pel que fa al tema com per la utilització de mitjans audiovisuals i el treball d’ombres. Al seu torn, l’actriu Cristina Téllez va remarcar que la violència de gènere s’havia tractat d’una manera molt superficial i que calia veure també el punt de vista del maltractador en considerar que darrera d’ell “hi ha una història que s’ha de conèixer i s’ha de tractar per buscar-hi una solució.” Aquest espectacle, que es posarà en escena del 9 al 13 de març, està interpretada per Cristina Téllez, David Monteagudo, Laia Monteagudo, Amadeu Paratge i les nenes Lara Cuscó i Maria Monsalve que s’aniran alternant en el seu paper, tots ells sota la direcció de Jaume Clavé. La representació de ...nua! coincidirà amb la celebració del Dia Internacional de la Dona i, per això, la voluntat de l’autors i dels intèrprets és poder organitzar un col•loqui, previst per al dissabte, dia 12 de març, d’un col•loqui amb els espectadors amb la participació de persones que en la seva activitat professional es troben immersos en casos de violència domèstica.
www.el3devuit.com
Amb l’estrena de La taimada, l’espectacle de dansa contemporània creat i protagonitzat per la ballarina Olga Álvarez, dimecres començarà, a la sala dels Trinitaris, el segon Cicle de Creació Escènica organitzat per l’associació cultural Kametta i el finançament del Patronat del Teatre Municipal Cal Bolet. En conjunt, el cicle inclou tres espectacles de petit format -dos de teatre de text i un de dansa- i esperit contemporani, creats i interpretats per gent del teatre penedesenc. El cicle, que començarà dimecres i es clourà el 13 de març, es completa amb El próximo tren (Suicidas) d’Antonio Becerro i ...nua! de Jaume Clavé. Els objectius del Cicle de Creació Escènica, va recordar el regidor de Cultura, Joan Rios, era fomentar l’esperit de la contemporaneïtat en l’àmbit de les arts escèniques, atraure nous públics -sobretot , els joves- implicar els artistes locals i dignificar la producció local. Per a Rios, el repte d’aquesta segon cicle és elevar el nivell de la primera edició que es va celebrar entre novembre del 2003 i el març del 2004. A les 12 representacions de les tres obres -Gebre, REC i Les Escandaloses- de què va constar la primera edició, va indicar el regidor de Cultura, hi van assistir 610 espectadors i, posteriorment, totes tres es van programar de nou als escenaris vilafranquins. Això a banda, va fer notar Rios, de Gebre se’n van fer set representacions més a Barcelona i de REC dues a Tarragona: “Va ser, per tant, una experiència molt positiva i ara la repetim amb ganes de millorar-la.”
Convocatòria pública
La representant de l’associació cultural Kametta, l’actriu Clara Cols, va assenyalar que les tres propostes que es portaran a escena van ser triats després d’haver fet una convocatòria pública en la qual es posava com a requisiti que els projectes presentats fossin espectacles de creació pròpia a partir de textos contemporanis sobre els quals els creadors fessin una lectura pròpia o bé, directament, espectacles de creació pròpia. Cols va fer notar que, tot i reproduir el mateix esquema que en la primera edició, aquest segon cicle presentava algunes novetats. Les més significatives, va explicar l’actriu, eren passar de quatre a cinc el nombre de representacions -de dimecres a diumenge- que es faran de cada peça i concentrar els espectacles en un període curt de temps per subratllar la idea de continuïtat: “Per donar continuïtat i perquè els espectadors tinguessin una visió de cicle tancat, aquest any vam preferir fer els espectacles seguits”. Així, entre un i altre espectacle hi haurà una setmana de marge. Una qüestió que sí que es repetirà aquest any és el col•loqui entre el públic i els artistes. En concret, va apuntar Clara Cols, en acabar les sessions dels divendres, les persones que ho desitgin podran formular preguntes i intercanviar opinions amb els actors i els autors dels espectacles. El último tren (Suicidas), que es representarà del 23 al 27 de febrer, és un text d’Antonio Becerro que en un espai auster i una escenografia sòbria explica la història de dos personatges que es troben i que tenen entre mans un objectiu comú: el suïcidi. Arran de la trobada, però, es produiran canvis en els personatges. L’obra està interpretada pel mateix Becerro i Pep Puig i està dirigida per Toni Regueiro.
Actual
La peça que tancarà el cicle, ...nua!, és un projecte pensat i escrit per Jaume Clavé, va explicar Laia Montegudo, unes de les actrius protagonistes d’aquesta obra, que planteja la qüestió dels maltractament i la violència de gènere amb la intenció no només de formular una denúncia sinó d’aportar “un granet de sorra per poder discutir una miqueta, més enllà del tipus de discussió superficial que es planteja des dels mitjans de comunicació que un converteixen en un xou on tot es desgràcia”. L’obra, va afegir Monteagudo, s’insereix de ple en la contemporaneïtat tant pel que fa al tema com per la utilització de mitjans audiovisuals i el treball d’ombres. Al seu torn, l’actriu Cristina Téllez va remarcar que la violència de gènere s’havia tractat d’una manera molt superficial i que calia veure també el punt de vista del maltractador en considerar que darrera d’ell “hi ha una història que s’ha de conèixer i s’ha de tractar per buscar-hi una solució.” Aquest espectacle, que es posarà en escena del 9 al 13 de març, està interpretada per Cristina Téllez, David Monteagudo, Laia Monteagudo, Amadeu Paratge i les nenes Lara Cuscó i Maria Monsalve que s’aniran alternant en el seu paper, tots ells sota la direcció de Jaume Clavé. La representació de ...nua! coincidirà amb la celebració del Dia Internacional de la Dona i, per això, la voluntat de l’autors i dels intèrprets és poder organitzar un col•loqui, previst per al dissabte, dia 12 de març, d’un col•loqui amb els espectadors amb la participació de persones que en la seva activitat professional es troben immersos en casos de violència domèstica.
www.el3devuit.com