Govern i oposició es reuneixen avui amb el GIF per parlar sobre la base de muntatge
09/09/2004
El GIF va anunciar ahir que redueix les 17 hectàrees d'ocupació de sòl previstes en el projecte inicial a un total d'11.
Els responsables del GIF i del govern de Vilafranca tenen previst reunir-se avui, a la una del migdia, a la Sala Pau Boada de l'ajuntament. En la convocatòria, el govern ha anunciat als portaveus dels grups de l'oposició que els responsables de les obres del TGV explicaran com van les obres i les raons per les quals el Ministeri de Foment va decidir construir la base de muntatge del TGV a Vilafranca. Segons el comunicat públic del GIF, es tracta de qüestions únicament «logístiques». Els tècnics creuen que Vilafranca compleix els requisits necessaris pel que fa a les distàncies necessàries i els desnivells del terreny.
L'oposició esperava aquesta reunió amb l'esperança de trobar resposta a totes les preguntes que es van plantejar a partir del moment que el grup municipal de la CUP va presentar-se en el ple municipal de juliol amb la memòria sobre la base de muntatge a la mà. Per això, ahir alguns portaveus van entendre l'anunci del GIF com una «estratègia per salvar la cara del govern municipal», tal com resumia el regidor del PP, Josep Ramon Sogas. Segons ell, abans de tirar endavant un projecte com el de la construcció d'una estació de trens regionals s'haurien d'haver fet tots els estudis necessaris per garantir que serà útil per a la comarca. Segons el portaveu popular, sacrificar una part tan important de terrenys sense una bona base no és un argument convincent. A més, els populars creuen que els expropiats podrien reclamar la recuperació dels terrenys i s'acaben destinant a un projecte diferent del que se'ls va dir per fer l'expropiació. De tota manera, el PP està disposat a escoltar els arguments del GIF en la reunió d'avui.
En canvi, la CUP es va mostrar novament en contra del projecte, de la infraestructura prevista i de la solució que s'ha fet pública ara. I el portaveu de CiU va explicar que va a la reunió a escoltar, però amb el temor que, a més de les novetats sobre la base de muntatge, el GIF també hi portarà novetats sobre les obres de la línia que passa pel mig de Vilafranca i que, teòricament, havien quedat definides en el conveni que va signar l'exalcalde, el socialista Joan Aguado.
Foment anuncia que reduirà la superfície de la base del TGV a Vilafranca
El Gestor d'Infraestructures Ferroviàries (GIF), que gestiona les obres del TGV, ho va anunciar ahir al migdia, 24 hores abans de la reunió prevista entre els seus representants, el govern de Vilafranca i els portaveus dels grups municipals. El regidor d'Urbanisme va rebre la notícia amb satisfacció continguda, però l'oposició continua criticant l'actitud que el govern ha tingut fins ara amb aquest projecte, tot i que celebra que se'n redueixi l'impacte.
El Ministeri de Foment va anunciar ahir al migdia que reduirà l'impacte paisatgístic i, sobretot, l'ocupació de territori, en la construcció de la base de muntatge del TGV a Vilafranca. D'aquesta manera, Foment va donar resposta a la sol•lictud de l'alcalde de Vilafranca, Marcel Esteve, que es va desplaçar a Madrid la setmana passada per exposar tots els arguments possibles per minimitzar l'ocupació de territori d'aquesta infraestructura prevista al nord de la ciutat, on encara no s'havia previst urbanitzar. El GIF va emetre el comunicat 24 hores abans de la reunió que hi ha prevista per avui, a la una del migdia a l'ajuntament, amb l'alcalde, el regidor d'Urbanisme i els portaveus dels grups municipals. Amb aquesta reunió, el govern municipal volia donar resposta a tots els dubtes que ha plantejat l'oposició i sobretot calmar els nervis que van arribar a provocar una crisi municipal a final de juliol.
El projecte de la base de muntatge, que avui es presentarà als portaveus municipals, redueix les 17 hectàrees d'ocupació de sòl previstes en el projecte inicial a un total d'11. A més, aquestes 11 hectàrees es convertirien en set en el moment que la base de muntatge passi a ser una base de manteniment, xifra que suposaria una reducció del 60% del sòl previst. El regidor d'Urbanisme de Vilafranca, Pep Colomé, reconeixia ahir que havia rebut la notícia amb satisfacció continguda i va recordar que la posició del govern va quedar clar en les al•legacions que va presentar contra el projecte. De tota manera, Colomé va reconèixer que no hi havia cap possibilitat d'aturar una obra prevista pel Ministeri de Foment i declarada d'interès general. Segons ell, els tècnics del GIF van assegurar al govern de Vilafranca que la base de muntatge s'havia de construir a la capital de l'Alt Penedès per qüestions tècniques, fonamentalment de distàncies i desnivells.
Davant d'aquesta situació, l'opció del govern de Vilafranca ha estat demanar al Ministeri de Foment poder per decidir l'ús de les quatre hectàrees que quedaran lliures en el moment que es faci la base de manteniment. Precisament, segons Colomé, aquest podria ser l'espai destinat a la construcció de l'estació de trens regionals, que estaria connectada amb l'estació de Vilafranca mitjançant trens llançadora i que podria donar servei a tota la comarca de l'Alt Penedès, el Garraf i, fins i tot, l'Anoia. L'objectiu del govern municipal, doncs, és incloure el projecte de la base de manteniment del TGV en el pla d'ordenació urbana aprovat l'any passat i convertir els terrenys que expropiarà el Ministeri de Foment en un gran nus ferroviari
http://www.elpunt.com
Els responsables del GIF i del govern de Vilafranca tenen previst reunir-se avui, a la una del migdia, a la Sala Pau Boada de l'ajuntament. En la convocatòria, el govern ha anunciat als portaveus dels grups de l'oposició que els responsables de les obres del TGV explicaran com van les obres i les raons per les quals el Ministeri de Foment va decidir construir la base de muntatge del TGV a Vilafranca. Segons el comunicat públic del GIF, es tracta de qüestions únicament «logístiques». Els tècnics creuen que Vilafranca compleix els requisits necessaris pel que fa a les distàncies necessàries i els desnivells del terreny.
L'oposició esperava aquesta reunió amb l'esperança de trobar resposta a totes les preguntes que es van plantejar a partir del moment que el grup municipal de la CUP va presentar-se en el ple municipal de juliol amb la memòria sobre la base de muntatge a la mà. Per això, ahir alguns portaveus van entendre l'anunci del GIF com una «estratègia per salvar la cara del govern municipal», tal com resumia el regidor del PP, Josep Ramon Sogas. Segons ell, abans de tirar endavant un projecte com el de la construcció d'una estació de trens regionals s'haurien d'haver fet tots els estudis necessaris per garantir que serà útil per a la comarca. Segons el portaveu popular, sacrificar una part tan important de terrenys sense una bona base no és un argument convincent. A més, els populars creuen que els expropiats podrien reclamar la recuperació dels terrenys i s'acaben destinant a un projecte diferent del que se'ls va dir per fer l'expropiació. De tota manera, el PP està disposat a escoltar els arguments del GIF en la reunió d'avui.
En canvi, la CUP es va mostrar novament en contra del projecte, de la infraestructura prevista i de la solució que s'ha fet pública ara. I el portaveu de CiU va explicar que va a la reunió a escoltar, però amb el temor que, a més de les novetats sobre la base de muntatge, el GIF també hi portarà novetats sobre les obres de la línia que passa pel mig de Vilafranca i que, teòricament, havien quedat definides en el conveni que va signar l'exalcalde, el socialista Joan Aguado.
Foment anuncia que reduirà la superfície de la base del TGV a Vilafranca
El Gestor d'Infraestructures Ferroviàries (GIF), que gestiona les obres del TGV, ho va anunciar ahir al migdia, 24 hores abans de la reunió prevista entre els seus representants, el govern de Vilafranca i els portaveus dels grups municipals. El regidor d'Urbanisme va rebre la notícia amb satisfacció continguda, però l'oposició continua criticant l'actitud que el govern ha tingut fins ara amb aquest projecte, tot i que celebra que se'n redueixi l'impacte.
El Ministeri de Foment va anunciar ahir al migdia que reduirà l'impacte paisatgístic i, sobretot, l'ocupació de territori, en la construcció de la base de muntatge del TGV a Vilafranca. D'aquesta manera, Foment va donar resposta a la sol•lictud de l'alcalde de Vilafranca, Marcel Esteve, que es va desplaçar a Madrid la setmana passada per exposar tots els arguments possibles per minimitzar l'ocupació de territori d'aquesta infraestructura prevista al nord de la ciutat, on encara no s'havia previst urbanitzar. El GIF va emetre el comunicat 24 hores abans de la reunió que hi ha prevista per avui, a la una del migdia a l'ajuntament, amb l'alcalde, el regidor d'Urbanisme i els portaveus dels grups municipals. Amb aquesta reunió, el govern municipal volia donar resposta a tots els dubtes que ha plantejat l'oposició i sobretot calmar els nervis que van arribar a provocar una crisi municipal a final de juliol.
El projecte de la base de muntatge, que avui es presentarà als portaveus municipals, redueix les 17 hectàrees d'ocupació de sòl previstes en el projecte inicial a un total d'11. A més, aquestes 11 hectàrees es convertirien en set en el moment que la base de muntatge passi a ser una base de manteniment, xifra que suposaria una reducció del 60% del sòl previst. El regidor d'Urbanisme de Vilafranca, Pep Colomé, reconeixia ahir que havia rebut la notícia amb satisfacció continguda i va recordar que la posició del govern va quedar clar en les al•legacions que va presentar contra el projecte. De tota manera, Colomé va reconèixer que no hi havia cap possibilitat d'aturar una obra prevista pel Ministeri de Foment i declarada d'interès general. Segons ell, els tècnics del GIF van assegurar al govern de Vilafranca que la base de muntatge s'havia de construir a la capital de l'Alt Penedès per qüestions tècniques, fonamentalment de distàncies i desnivells.
Davant d'aquesta situació, l'opció del govern de Vilafranca ha estat demanar al Ministeri de Foment poder per decidir l'ús de les quatre hectàrees que quedaran lliures en el moment que es faci la base de manteniment. Precisament, segons Colomé, aquest podria ser l'espai destinat a la construcció de l'estació de trens regionals, que estaria connectada amb l'estació de Vilafranca mitjançant trens llançadora i que podria donar servei a tota la comarca de l'Alt Penedès, el Garraf i, fins i tot, l'Anoia. L'objectiu del govern municipal, doncs, és incloure el projecte de la base de manteniment del TGV en el pla d'ordenació urbana aprovat l'any passat i convertir els terrenys que expropiarà el Ministeri de Foment en un gran nus ferroviari
http://www.elpunt.com