Indignació dels abonats d’Aunacable que es queden injustificadament sense televisió
14/08/2004
S’han passat més de mitja setmana sense poder veure cap canal de televisió.
Els usuaris d’Auna que tenen contractada la televisió per cable ja no poden més. La indignació és patent entre la majoria dels que portaven des de dilluns sense poder veure la televisió, cap canal. No han estat pocs els que han expressat la seva queixa a Auna sense obtenir cap justificació i que han recorregut a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor reclamant que pressioni l’empresa adjudicatària del cable per a què doni un compliment adequat al servei que tenen contractat.
Les queixes sobre la recepció de la televisió per cable a Vilafanca vénen de lluny. Bona part dels abonats a Auna, que explota la concessió municipal del cablejat de Vilafranca, s’han passat més de mitja setmana sense poder veure cap canal de televisió. Però pitjor encara, sense rebre cap mena de justificació per un servei que paguen mensualment amb un rebut de prop de set euros per a aquells que només tenen contractada la recepció de la televisió. L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha rebut aquesta setmana novament queixes dels abonats a Auna. I no és la primera ocasió. De fet, les queixes contra el deficient servei que presta Auna s’arrosseguen des de l’estiu de 2003. Aleshores ja es van succeir les protestes dels usuaris que havien de suportar les repetides anomalies que impedien la correcta recepció de la televisió, i en alguna ocasió d’altres serveis com internet, que, com aquesta setmana, inutilitzaven completament l’aparell de televisió. El juliol del 2003 l’Ajuntament va fer diverses gestions davant l’empresa adjudicatària per solucionar el problemes derivats de l’anòmala prestació dels serveis contractats.
Queixes de l’OMIC,
Glòria Clavero, responsable de l’OMIC i cap tècnica del Depar-tament de Salut i Consum de l’Ajuntament de Vilafranca, s’ha mostrat molt sensibilitzada pel problema. Dimecres, després de rebre novament queixes dels usuaris i una trucada del 3d8, va contactar amb Madrid per demanar explicacions i exigir el restabliment del servei amb la normalitat deguda per a tots els clients que puntualment abonen l’import que els factura Auna mensualment. La gestió va resultar i el servei es va restablir momentàniament a primera hora de la tarda després de tres dies sense poder veure la televisió. Però un parell d’hores més tard, els abonats havien perdut novament el senyal. Dijous, al matí, el servei tornava a restablir-se. Clavero ha destacat la necessitat que l’OMIC “defensi els interessos dels veïns de Vilafranca com a consumidors. Hem de donar resposta a les queixes dels veïns i per això treballem”. La responsable de l’OMIC es va mostrar obertament crítica amb el servei d’Auna i va destacar que “aquest (la defectuosa recepció de a televisió per cable) és el problema menor”. Clavero s’ha referit a les estratègies comercials d’Auna per facultar tots els clients a subscriure la totalitat dels serveis (telèfon, internet i televisió). Però això obliga a sufragar una factura de fins a 42 euros, per set euros quan només es vol la recepció de la televisió. Clavero ha coincidit amb bona part dels usuaris que hi ha “molta gent gran que només desitja veure la televisió, que a més els fa molta companyia, però ni tenen més interès pel telèfon ni molt menys per internet, que normalment no saben ni com funciona ni ben bé què és”. La setmana passada, Auna anunciava l’obertura d’una nova oficina d’atenció al client al carrer de Pere III el Gran, però no sembla que això hagi ajudat a millorar ni el servei ni l’atenció al client. Hores d’ara, lluny de millorar l’eficàcia del servei, segons han explicat nombrosos usuaris, els problemes segueixen i ningú no és capaç de vaticinar quan acabaran. L’única cosa certa és que puntualment els abonats reben la factura a casa i l’abonen malgrat tot.
Els usuaris d’Auna que tenen contractada la televisió per cable ja no poden més. La indignació és patent entre la majoria dels que portaven des de dilluns sense poder veure la televisió, cap canal. No han estat pocs els que han expressat la seva queixa a Auna sense obtenir cap justificació i que han recorregut a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor reclamant que pressioni l’empresa adjudicatària del cable per a què doni un compliment adequat al servei que tenen contractat.
Les queixes sobre la recepció de la televisió per cable a Vilafanca vénen de lluny. Bona part dels abonats a Auna, que explota la concessió municipal del cablejat de Vilafranca, s’han passat més de mitja setmana sense poder veure cap canal de televisió. Però pitjor encara, sense rebre cap mena de justificació per un servei que paguen mensualment amb un rebut de prop de set euros per a aquells que només tenen contractada la recepció de la televisió. L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha rebut aquesta setmana novament queixes dels abonats a Auna. I no és la primera ocasió. De fet, les queixes contra el deficient servei que presta Auna s’arrosseguen des de l’estiu de 2003. Aleshores ja es van succeir les protestes dels usuaris que havien de suportar les repetides anomalies que impedien la correcta recepció de la televisió, i en alguna ocasió d’altres serveis com internet, que, com aquesta setmana, inutilitzaven completament l’aparell de televisió. El juliol del 2003 l’Ajuntament va fer diverses gestions davant l’empresa adjudicatària per solucionar el problemes derivats de l’anòmala prestació dels serveis contractats.
Queixes de l’OMIC,
Glòria Clavero, responsable de l’OMIC i cap tècnica del Depar-tament de Salut i Consum de l’Ajuntament de Vilafranca, s’ha mostrat molt sensibilitzada pel problema. Dimecres, després de rebre novament queixes dels usuaris i una trucada del 3d8, va contactar amb Madrid per demanar explicacions i exigir el restabliment del servei amb la normalitat deguda per a tots els clients que puntualment abonen l’import que els factura Auna mensualment. La gestió va resultar i el servei es va restablir momentàniament a primera hora de la tarda després de tres dies sense poder veure la televisió. Però un parell d’hores més tard, els abonats havien perdut novament el senyal. Dijous, al matí, el servei tornava a restablir-se. Clavero ha destacat la necessitat que l’OMIC “defensi els interessos dels veïns de Vilafranca com a consumidors. Hem de donar resposta a les queixes dels veïns i per això treballem”. La responsable de l’OMIC es va mostrar obertament crítica amb el servei d’Auna i va destacar que “aquest (la defectuosa recepció de a televisió per cable) és el problema menor”. Clavero s’ha referit a les estratègies comercials d’Auna per facultar tots els clients a subscriure la totalitat dels serveis (telèfon, internet i televisió). Però això obliga a sufragar una factura de fins a 42 euros, per set euros quan només es vol la recepció de la televisió. Clavero ha coincidit amb bona part dels usuaris que hi ha “molta gent gran que només desitja veure la televisió, que a més els fa molta companyia, però ni tenen més interès pel telèfon ni molt menys per internet, que normalment no saben ni com funciona ni ben bé què és”. La setmana passada, Auna anunciava l’obertura d’una nova oficina d’atenció al client al carrer de Pere III el Gran, però no sembla que això hagi ajudat a millorar ni el servei ni l’atenció al client. Hores d’ara, lluny de millorar l’eficàcia del servei, segons han explicat nombrosos usuaris, els problemes segueixen i ningú no és capaç de vaticinar quan acabaran. L’única cosa certa és que puntualment els abonats reben la factura a casa i l’abonen malgrat tot.