Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

Joaquim Nadal insisteix amb fer arribar el quart cinturó d'Abrera a Vilafranca

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, el socialista Joaquim Nadal, va dir dilluns en una conferència a Sabadell, davant d’empresariat del Vallès, que el quart cinturó que s’està projectant a les dues comarques del Vallès tindrà continuïtat cap al sud fins a Vilafranca, passant per Abrera. Segons el màxim responsable polític de carreteres del Govern català, el Ministeri de Foment vol que en paral·lel a l’autopista AP-7 hi hagi una carretera que uneixi el Vallès Oriental amb l’Alt Penedès i, en aquest sentit, els pressupostos de l’estat per al 2008 ja contemplen una partida de diners per al projecte de desdoblament de l’N-340 des de Vilafranca del Penedès fins a Abrera.
 
En els últims mesos, els polítics han jugat a la confusió canviant el nom de les carreteres. El govern central parla d’allargar l’A-7 i l’autovia del Mediterrani, que és el nom que es donarà al que al Penedès s’anomena desdoblament de l’N-340, i que de fet no serà una ampliació de la carretera nacional, sinó la creació d’una nova carretera paral·lela a l’autopista, que, dit d’una altra manera, és el temut quart cinturó.

En l’Estudi Socioeconòmic de l’Alt Penedès 2006, fet per la Cambra de Comerç de Barcelona i presentat a principis d’any, ja es deia literalment que “el tram Vilafranca-Abrera està en fase final de redacció de l’estudi informatiu. S’ha d’assenyalar que aquest tram d’autovia s’ha inclòs, amb el nom d’autovia A-7 Vilafranca-Abrera, en el conveni de carreteres signat recentment per l’administració estatal i la Generalitat...”. L’estudi de la Cambra continua dient que “l’autovia orbital B-40 està molt vinculada a l’autovia del Mediterrani. De fet, el seu tram inicial Vilafranca-Abrera coincideix funcionalment amb el tram final de la futura autovia del Mediterrani A-7...”.

Per altra banda, ajuntaments com el de Sant Llorenç d’Hortons ja preveuen una reserva de sòl per al quart cinturó, i a Masquefa, fins i tot la cadena comercial Aldi té previst instal·lar l’any que ve un polígon logístic (punt de distribució a tota la Península) en una zona molt mal comunicada però que, si es fes el quart cinturó, li quedaria a tocar de les naus.