La CUP presenta al·legacions als estatuts de l’entitat pública empresarial local Institut Municipal de Formació.

La Candidatura d’Unitat Popular de Vilafranca ha presentat al·legacions als estatuts de l’Institut Municipal de Formació.

Actualment, aquesta entitat pública empresarial local (EPEL) és l’agrupació de tres escoles: l’Escola de Música, l’Escola Arsenal i la futura Escola d’Enoturisme, però en un principi només estava formada per l’Escola de Música. Com que s’hi ha incorporat les altres dues escoles, s’ha necessitat canviar-ne els estatuts i l’organigrama de funcionament.

Els nous estatuts preveuen tenir un consell d’administració on només els grups polítics tindran representació amb veu i vot, de manera que en quedaran exclosos tots els representants dels treballadors de l’escola, dels consells escolars i els representants dels alumnes.

A més, els representants polítics del consell estan distribuïts de tal manera que l’equip de govern municipal s’assegura tenir sempre majoria dins el consell d’administració. D’aquesta manera, l’equip de govern té control total sense necessitat de consensuar res amb la resta de grups municipals.

Entenem que aquests canvis no són positius per al bon funcionament d’aquest ens públic i pràcticament eliminen la participació de les persones que forment part de l’EPEL.

Per tot això, la CUP presentem al·legacions als estatuts de l’Institut Municipal de Formació, per demanar que els representant de treballadors de l’EPEL, dels consells escolars i els representants dels alumnes tinguin veu i vot al consell d’administració. I demanem també que la representació dels grups municipals al mateix consell d’administració sigui més equilibrada i representativa.