Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

La Generalitat manté la decisió de tirar endavant el projecte del CIM

Dimecres passat a la seu del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, vuit representants de la plataforma “No Fem el CIM” es van reunir amb el secretari de mobilitat, Manel Nadal, el gerent de CIMALSA, Ignasi Regàs, i l’encarregat de planificació de CIMALSA, Simó Batlle.

Durant pràcticament dues hores de conversa, es van posar de manifest els respectius raonament d’ambdues parts. Tot i que els plantejaments difereixen en la concepció del territori, el govern es va mostrar disposat a no perdre el diàleg ni amb la plataforma, ni amb els representants democràticament elegits del territori. Manel Nadal va recordar que “no hi ha projecte, tot està en fase d’estudi inicial”.

El Secretari de mobilitat va mostrar un cop més el seu entossudiment en tirar endavant aquests estudis previs del LOGIS, però, no obstant això, cap dels tres defensors del projecte no va rebatre ni un dels arguments defensats per la plataforma.

“No és imprescindible planificar el territori per posar el LOGIS”, va dir el senyor Nadal. Amb aquesta afirmació, discutida pels membres de la plataforma, constatava un cop més, que es negava a acceptar la planificació prèvia i consensuada del territori.

Un altre dels arguments imbatuts van ser la capacitat del LOGIS, ja que, encara que la superfície s’ha reduït respecte al projecte anterior, manté o fins i tot amplia aquesta capacitat, perquè les naus guanyen en alçada. Ni la quantitat de trànsit, ni la fragmentació social, ni l’augment espectacular de població no van ser prou valorats pels representants del govern, perquè “no estem parlant d’un territori verge”, segons Nadal, i, per tant, quan ja hi ha polígons per tot arreu i pedreres i camps de golf, la implantació del LOGIS no és tan greu.

També es va parlar del projecte de la nova autovia de la N-340, Nadal va insistir en una nova traça que travessi el territori agrícola més valuós de la plana baixpenedesenca per fer coincidir la traça de l’autovia amb el LOGIS. Descartava obertament la proposta defensada per les institucions democràtiques del territori d’alliberar el peatge de l’AP-7 per fer coincidir les dues traces.

Finalment, el secretari de mobilitat va invitar a la plataforma a assistir a una reunió amb Oriol Nel·lo, secretari de planificació, per preparar una entrevista amb l’equip redactor del Pla territorial parcial del Camp de Tarragona dins del qual s’inclou el Baix Penedès.

Plataforma “No Fem el CIM”
http://www.nofemelcim.org