L’alcalde anuncia un acord amb la Generalitat per crear i ubicar l’estació de trens regionals
20/08/2004
El sindicat agrari Unió de Pagesos ja ha anunciat una oposició frontal al projecte que considera que atempta a l’ús econòmic del territori.
Mentre la polèmica sobre la base de muntatge i manteniment de l’AVE es troba momentàniament ajornada (l’oposició sol•licitarà un ple extraordinari al setembre), l’alcalde Marcel Esteve ha anunciat un compromís amb la Generalitat de Catalunya per dissenyar i debatre la ubicació d’una futura estació de trens regionals.
L’Ajuntament de Vilafranca, amb la col•laboració de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, vol dissenyar la que podria ser la futura nova estació de trens regionals, aprofitant el pas de la nova línia d’alta velocitat d’ample europeu per Vilafranca. L’alcalde Marcel Esteve, segons fonts del servei de premsa municipal, ha obtingut “el compromís de la Generalitat, no tan sols de màxim suport institucional, sinó també de treballar conjuntament a nivell tècnic amb l’Ajuntament per tal de dissenyar un projecte i un emplaçament per a aquesta nova estació. L’objectiu de tot plegat és reiterar al Ministeri de Foment la voluntat de l’Ajuntament, en base a una proposta tècnica, per tal que el ministeri assumeixi la construcció d’una estació de trens regionals a la vila”.
L’anunci de l’alcalde coincideix parcialment amb unes declaracions de Ramon Xena, portaveu del grup municipal d’ERC, efectuades la setmana passada. Xena, en funcions d’alcalde accidental, va apostar per portar a Vilafranca l’estació de trens regionals i fins i tot va proposar un emplaçament: la zona compresa dintre la base de muntatge i manteniment de l’AVE. El suport de l’actual govern de la Generalitat al projecte d’assolir una estació de trens regionals per a Vilafranca, segons ha explicat el Servei de Premsa municipal, s’ha estat gestant des de fa mesos, des que va completar-se l’organigrama del Departament de Política Territorial i Obres Públiques el mes de gener passat.
L’alcalde de Vilafranca ja va plantejar aquesta reivindicació al secretari de Mobilitat, Manel Nadal, en una entrevista que van mantenir a la fi del gener passat, en què Nadal va fer costat a l’equip de govern de l’Ajuntament de Vilafranca per la crisi generada entorn de la base de l’AVE. Ja en aquella ocasió Marcel Esteve va demanar a Nadal que la Generalitat fes seva la voluntat de l’Ajuntament de Vilafranca d’aconseguir una estació de trens regionals aprofitant el pas de la línia d’ample europeu i fes pressió al Ministeri de Foment per assolir aquest objectiu. Marcel Esteve ha deixat clar que la reivindicació d’una estació de trens regionals per a Vilafranca té el seu origen l’any 1999, quan es va saber amb certesa que l’AVE passaria per l’interior de Vilafranca en paral•lel a la línia de rodalies de RENFE. Ja en aquell moment, l’Ajuntament va començar a plantejar obertament al Ministeri de Foment l’objectiu estratègic d’una estació de trens regionals que permetés una millor comunicació de Vilafranca i de la comarca de l’Alt Penedès sobretot amb Barcelona, però també amb la resta de capitals catalanes.
L’equip de govern de Vilafranca considera que per la línia de l’AVE circularan molts trens que no seran d’alta velocitat; per aquest motiu, “sempre ha plantejat que entre Tarragona i Barcelona una aturada a Vilafranca d’aquest tipus de trens no sols és estratègic des d’un punt de vista local, sinó des d’un punt de vista de país. Si s’assolís aquest objectiu, suposaria per a Vilafranca i el seu entorn un canvi profund a nivell de comunicacions tant a nivell de freqüència de combois com d’estalvi de temps per a milers de viatgers que diàriament utilitzen el transport ferroviari”. A més, segons es defensa en aquesta proposta, Vilafranca veuria reforçada la seva capitalitat com a pol d’atracció de viatgers de comarques com el Garraf, el Baix Penedès, l’Anoia i part del Baix Llobregat.
No rotund dels pagesos.
No tothom coincideix amb l’anàlisi del govern municipal. El sindicat agrari Unió de Pagesos, a través de Josep Marrugat, no va dubtar en una entrevista publicada al 3d8 a expressar un no rotund contra una hipotètica estació de trens regionals. Marrugat va mostrar la seva preocupació pel conglomerat “urbà a què podria donar lloc aquesta estació de trens regionals. Tota la dinàmica que pot generar al voltant pot ser com a mínim igual que la base de l’AVE”. Per a Marrugat, “entre la C-15, l’autopista, la base de muntatge i el nucli urbà de Vilafranca es propicia clarament un canvi de l’ús del territori agrícola cap a usos industrials o urbans. I també si hi ha una estació de trens regionals, no estarà aïllada, sinó que condicionarà tot l’entorn”.
Mentre la polèmica sobre la base de muntatge i manteniment de l’AVE es troba momentàniament ajornada (l’oposició sol•licitarà un ple extraordinari al setembre), l’alcalde Marcel Esteve ha anunciat un compromís amb la Generalitat de Catalunya per dissenyar i debatre la ubicació d’una futura estació de trens regionals.
L’Ajuntament de Vilafranca, amb la col•laboració de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, vol dissenyar la que podria ser la futura nova estació de trens regionals, aprofitant el pas de la nova línia d’alta velocitat d’ample europeu per Vilafranca. L’alcalde Marcel Esteve, segons fonts del servei de premsa municipal, ha obtingut “el compromís de la Generalitat, no tan sols de màxim suport institucional, sinó també de treballar conjuntament a nivell tècnic amb l’Ajuntament per tal de dissenyar un projecte i un emplaçament per a aquesta nova estació. L’objectiu de tot plegat és reiterar al Ministeri de Foment la voluntat de l’Ajuntament, en base a una proposta tècnica, per tal que el ministeri assumeixi la construcció d’una estació de trens regionals a la vila”.
L’anunci de l’alcalde coincideix parcialment amb unes declaracions de Ramon Xena, portaveu del grup municipal d’ERC, efectuades la setmana passada. Xena, en funcions d’alcalde accidental, va apostar per portar a Vilafranca l’estació de trens regionals i fins i tot va proposar un emplaçament: la zona compresa dintre la base de muntatge i manteniment de l’AVE. El suport de l’actual govern de la Generalitat al projecte d’assolir una estació de trens regionals per a Vilafranca, segons ha explicat el Servei de Premsa municipal, s’ha estat gestant des de fa mesos, des que va completar-se l’organigrama del Departament de Política Territorial i Obres Públiques el mes de gener passat.
L’alcalde de Vilafranca ja va plantejar aquesta reivindicació al secretari de Mobilitat, Manel Nadal, en una entrevista que van mantenir a la fi del gener passat, en què Nadal va fer costat a l’equip de govern de l’Ajuntament de Vilafranca per la crisi generada entorn de la base de l’AVE. Ja en aquella ocasió Marcel Esteve va demanar a Nadal que la Generalitat fes seva la voluntat de l’Ajuntament de Vilafranca d’aconseguir una estació de trens regionals aprofitant el pas de la línia d’ample europeu i fes pressió al Ministeri de Foment per assolir aquest objectiu. Marcel Esteve ha deixat clar que la reivindicació d’una estació de trens regionals per a Vilafranca té el seu origen l’any 1999, quan es va saber amb certesa que l’AVE passaria per l’interior de Vilafranca en paral•lel a la línia de rodalies de RENFE. Ja en aquell moment, l’Ajuntament va començar a plantejar obertament al Ministeri de Foment l’objectiu estratègic d’una estació de trens regionals que permetés una millor comunicació de Vilafranca i de la comarca de l’Alt Penedès sobretot amb Barcelona, però també amb la resta de capitals catalanes.
L’equip de govern de Vilafranca considera que per la línia de l’AVE circularan molts trens que no seran d’alta velocitat; per aquest motiu, “sempre ha plantejat que entre Tarragona i Barcelona una aturada a Vilafranca d’aquest tipus de trens no sols és estratègic des d’un punt de vista local, sinó des d’un punt de vista de país. Si s’assolís aquest objectiu, suposaria per a Vilafranca i el seu entorn un canvi profund a nivell de comunicacions tant a nivell de freqüència de combois com d’estalvi de temps per a milers de viatgers que diàriament utilitzen el transport ferroviari”. A més, segons es defensa en aquesta proposta, Vilafranca veuria reforçada la seva capitalitat com a pol d’atracció de viatgers de comarques com el Garraf, el Baix Penedès, l’Anoia i part del Baix Llobregat.
No rotund dels pagesos.
No tothom coincideix amb l’anàlisi del govern municipal. El sindicat agrari Unió de Pagesos, a través de Josep Marrugat, no va dubtar en una entrevista publicada al 3d8 a expressar un no rotund contra una hipotètica estació de trens regionals. Marrugat va mostrar la seva preocupació pel conglomerat “urbà a què podria donar lloc aquesta estació de trens regionals. Tota la dinàmica que pot generar al voltant pot ser com a mínim igual que la base de l’AVE”. Per a Marrugat, “entre la C-15, l’autopista, la base de muntatge i el nucli urbà de Vilafranca es propicia clarament un canvi de l’ús del territori agrícola cap a usos industrials o urbans. I també si hi ha una estació de trens regionals, no estarà aïllada, sinó que condicionarà tot l’entorn”.