Candidatura d'Unitat Popular

Vilafranca del Penedès

Nadal diu que s'ha d'acabar amb la “falsa dicotomia” de si l’Alt Penedès ha de tenir “vinyes o indús

Joaquim Nadal assegura que la Generalitat aportarà 8 milions per a la cobertura de les vies.

Joaquim Nadal va pronunciar dijous de la setmana passada una conferència dins del cicle Tribuna Oberta Vilafranca promogut per l’Ajuntament de Vilafranca i la Universitat Oberta de Catalunya. La conferència de Nadal portava per títol “Ceps i polígons: la gestió dels problemes de creixement”, una conferència en la qual el conseller va apostar per no deixar de créixer i que va fer una repàs excessivament superficial d’un problema com és el difícil equilibri entre el manteniment del paisatge vitivinícola alhora que s’aposta per la millora d’infraestructures. Nadal creu que no s’ha de deixar de créixer perquè “cal crear riquesa i ocupació”.

El conseller Nadal explicà també després l’aposta perquè l’any 2005 sigui l’any del “Pla Director de l’Alt Penedès “ que acabi amb la “falsa dicotomia” de si l’Alt Penedès ha de tenir “vinyes o indústria”.

L’exalcalde de Girona considera que cal crear riquesa i ocupació com a element de cohesió social per fer que la gent que vindrà a Catalunya pugui fer-ho i, per fer això, segons el conseller s’ha de continuar creixent i ocupant sòl. El conseller considera que compaginar vinya i indústria no hauria de ser el problema.

8 milions d’euros per a la cobertura de la via del tren

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal, va anunciar dijous de la setmana passada que la Generalitat farà una aportació de 8 milions d’euros a l’Ajuntament de Vilafranca per al cobriment de les vies. Aquests milions es dividiran entre els que s’obtindran de les plusvàlues que l’Incasol obtindrà de la zona de les Bassetes, que seran prop de 5 milions d’euros, i els tres milions d’euros restants seran aportats de manera directa per la Generalitat a través dels pressupostos dels tres propers anys. El primer dels pressupostos serà el de l’any 2005, el qual inclourà una quantitat de 750.000 euros. Els 2.250.000 euros restants s’inclouran en els pressupostos de l’any 2006 i 2007. Nadal considera que la quantitat que s’aportarà és “raonable”, que no se situa en el punt on volia l’Ajuntament però que finalment el consistori ha acceptat l’oferta que “permetrà abordar la pell de la cobertura”.

Començar la C-15

La presència del conseller Nadal també va servir per anunciar que l’any 2005 és voluntat “del govern de la Generalitat impulsar l’inici dels treballs que facin possible desplegar en la seva totalitat l’inici de l’estructura que és l’eix diagonal”, que va de Vilanova a Manresa passant per Vilafranca. Nadal recorda que la C-15 s’està millorant per trams i la intenció és fer una actuació que “sigui abordada com una gran infraestructura”, cosa que suposarà una “gran injecció per al territori” així com un canvi important per a les comarques per on passa aquesta infraestructura. L’actuació s’ha d’iniciar l’any vinent però encara s’ha d’aclarir, per exemple, quin tipus de via es construeix per unir la C-15 entre Vilafranca i Vilanova. Recordar que la millora d’aquesta carretera és una vella reivindicació de l’Alt Penedès i del Garraf i que s’ha generat més d’una proposta, des d’un nou traçat amb dos carrils i mitjana, com una autovia, a la millora de l’actual traçat eliminant alguns dels punts negres que té. Nadal reconeix que no s’ha fet encara l’elecció sobre la tipologia de via i el recorregut que ha de tenir.

Variant de Sant Sadurní

El tercer dels anuncis és que a finals de l’any 2005 també s’ha de començar a licitar la variant de Sant Sadurní d’Anoia. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques creu que la variant, igual que la carretera C-15, s’haurà de finançar a través de diverses anualitats, però va considerar molt important l’inici de la construcció d’aquestes dues vies.

Altres temes

El conseller va apostar per la construcció de l’estació de trens regionals com a estació intermodal de rodalies, regionals i que també servís com a parada de la línia orbital de tren que uniria els municipis de l’eix diagonal.

Durant la conferència, Nadal va parlar de la zona logística de Saragossa com la gran zona logística de Catalunya, però apostà també per fer el CIM de l’Arboç, ja que la Generalitat té terrenys comprats, tot i assegurar que “s’hauria de mirar de redimensionar” i explicà que “estem treballant per trobar el punt just i el consens per tirar endavant” aquest gran centre logístic buscant convèncer als opositors.