Valoració del Punt de Trobada sobre educació.
24/09/2010
El passat dijous, 16 de setembre, la CUP va celebrar el setè Punt de Trobada. En aquesta ocasió, el debat obert girava a l'entorn de l'educació. Cal recordar que aquests espais de participació temàtics tenen com a objectiu elaborar el programa participatiu de la Candidatura per a la legislatura 2011-2015.
El Punt de Trobada es va desenvolupar com els anteriors; hi van participar membres de la CUP, persones convidades i gent interessada en el tema. En el debat, es va parlar d'educació i del model educatiu de la vila. Des de la CUP s'opina que les competències municipals en matèria d'educació són molt limitades i s'aposta fermament perquè els ajuntaments, com a administracions més properes a la població, hi tinguin un paper més important.
Un dels primers punts a destacar va ser garantir l'accés per a tothom a l'educació, tant si tenen dificultats econòmiques com funcionals, fent esment a les matriculacions, als materials i també a les activitats. És més important garantir aquest accés que no pas donar llibres a tothom, fins i tot a les famílies que se'ls poden pagar, o subvencionar ordinadors. En aquest sentit, s'ha detectat que falten molts recursos per a l'escola inclusiva, i que molts d'aquests recursos s'estan dedicant a altres "partides" potser no tan prioritàries.
Un altre tema que es va debatre va ser l'obertura dels centres educatius fora de l'horari lectiu. Es tracta d'equipaments molt útils per a la població i que, a partir d'una certa hora de la tarda, estan infrautilitzats (patis, instal·lacions esportives, biblioteques, sales d'informàtica...). Això sí, s'haurien de trobar els mecanismes per poder-ho gestionar adequadament.
Finalment es va tractar el funcionament i funcions del Consell Escolar Municipal. S'opina que aquest organisme hauria de tenir més funcions de les que té actualment, i gestionar o treballar, per exemple, pel bon funcionament dels temes esmentats anteriorment.
Un dels primers punts a destacar va ser garantir l'accés per a tothom a l'educació, tant si tenen dificultats econòmiques com funcionals, fent esment a les matriculacions, als materials i també a les activitats. És més important garantir aquest accés que no pas donar llibres a tothom, fins i tot a les famílies que se'ls poden pagar, o subvencionar ordinadors. En aquest sentit, s'ha detectat que falten molts recursos per a l'escola inclusiva, i que molts d'aquests recursos s'estan dedicant a altres "partides" potser no tan prioritàries.
Un altre tema que es va debatre va ser l'obertura dels centres educatius fora de l'horari lectiu. Es tracta d'equipaments molt útils per a la població i que, a partir d'una certa hora de la tarda, estan infrautilitzats (patis, instal·lacions esportives, biblioteques, sales d'informàtica...). Això sí, s'haurien de trobar els mecanismes per poder-ho gestionar adequadament.
Finalment es va tractar el funcionament i funcions del Consell Escolar Municipal. S'opina que aquest organisme hauria de tenir més funcions de les que té actualment, i gestionar o treballar, per exemple, pel bon funcionament dels temes esmentats anteriorment.
Des de la CUP es fa una valoració molt positiva del funcionament dels Punts de Trobada realitzats fins al moment. I es vol aprofitar aquesta nota per agrair a les persones que hi han participat la seva assistència, aportacions, hores dedicades... D'altra banda, també es vol fer una crida a tothom a assistir al següent Punt de Trobada, que serà el proper dijous, 21 d'octubre, a les 20 h, a l'Escorxador. En aquest Punt, es debatrà sobre el model sanitari que es vol, sempre des d'una òptica municipal.